سس رژیمی کاله پرو

با رشد هر چه بیشتر اینترنت و پیشرفت شبکه های اجتماعی ، افراد گرایش زیادی به وقت گذرانی در این پلتفرم ها دارند و ساعات زیادی از زمان خود را در فضای مجازی می گذرانند . پلتفرم های مختلفی مثل تلگرام ، واتساپ ، یوتیوب ، اینستاگرام و ... وجود دارند که افراد در این فضاها فعال هستند . امروزه بلاگری در هر زمینه ای بسیار رواج پیدا کرده است ، از بلاگری در زمینه های‌ آشپزی و معرفی لوازم و مواد آرایشی گرفته تا بلاگری در زمینه حرکات ورزشی و در حقیقت همان فیتنس بلاگری که میخواهیم درباره آن صحبت کنیم .

بلاگر کیست ؟

کلمه بلاگر (blogger) از واژه بلاگ (blog) گرفته شده است . بلاگر در گذشته به معنای کسی بود که وبلاگ یا همان بلاگ می نویسد ولی با گذشت زمان معنای این کلمه تغییر کرده است و معنایی بیشتر از یک وبلاگ نویس دارد . در حقیقت ، بلاگر به کسی می گویند که بر اساس حرفه ای که بلد است یا در آن کار می کند ، می تواند تولید محتوا کند و در پیج خود آن را به اشتراک عموم بگذارد . فرد بلاگر می تواند با منتشر کردن عکس و ویدیو در فضای پیجش ، بر روی مردم تاثیر به سزایی بگذارد .

بلاگر فردی است که با تخصص و دانش خود ، یا حتی علاقمندی‌اش در زمینه‌ای خاص به تولید محتوا می‌پردازد . بلاگرها به‌صورت مرتب درباره‌ی زمینه‌ی تخصصی و علاقمندی خود پست می‌گذارند و سعی دارند از طریق تولید تصاویر و ویدیو ، مخاطبین بیش‌تری را جذب کنند . از طرفی مخاطبین نیز از بلاگرها الهام می‌گیرند و پیشنهادات آن‌ها را دنبال می‌کنند .

از طریق شبکه‌های اجتماعی ، بلاگرها با مخاطبین ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای برقرار می‌کنند . آن‌ها برخلاف سلبریتی‌ها زندگی خود را مخفی نگه نمی‌دارند که همین امر باعث تاثیرگذاری بیش‌تر بر مخاطبین می‌شود و می‌توانند اعتماد آن‌ها را راحت‌تر جلب کنند . به‌صورتی که ۷۰ درصد از افراد در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند که بلاگرها نسبت به سلبریتی‌ها تاثیرگذارتر هستند .

بلاگرها را می‌توان با توجه به معیارهای مختلفی مانند زمینه‌ی تخصصی محتوای آن‌ها و تعداد فالوورهایشان دسته‌بندی کرد . بسیاری از سلبریتی‌ها فالوورهای زیادی دارند اما به دلیل نداشتن زمینه‌ی تخصصی برای فعالیت خود ممکن است تاثیر چندانی روی مخاطبین نگذارند . به همین دلیل در بعضی موارد بلاگرهای کوچک‌تر که زمینه‌ی تخصصی مشخصی دارند ، می‌توانند تاثیرگذاری بیش‌تری داشته باشند .
نکته مهم بلاگر شدن ، تیپ شخصیتی می باشد ، یعنی افرادی که قصد بلاگر شدن دارند باید بتوانند مهارت های شخصیتی خود را افزایش دهند و بهبود ببخشند : مثل همدلی کردن یا نحوه ارتباط گرفتن با افراد مختلف . زیرا اگر نتوانند با افراد به خوبی ارتباط برقرار کنند نمی توانند کسی را سمت خود جذب کنند .

 

فیتنس بلاگر

انواع بلاگر های ورزشی کدامند ؟

بلاگر ورزشی به کسی گفته میشود که در اینستاگرام و پست های‌ پیجش به مسائلی درباره ورزش و حرکات ورزشی اشاره کند .

بلاگرهای ورزشی 

بلاگرهای ورزشی یا اسپرت بلاگر (sport blogger) تقریبا برای تمامی ورزش‌ها وجود دارند . محتوای آن‌ها نیز از پوشش دادن مسابقات گرفته تا اخبار راجع به بازیکنان و ویدیوهای آموزشی و انگیزشی – ورزشی را پوشش می‌دهد . بلاگرهای ورزشی می‌توانند روی یک ورزش خاص تمرکز کنند یا رویکرد جامع‌تری برای تولید محتوای خود داشته باشند . صفحات این طیف از بلاگر ها منابع بسیار مهمی برای مخاطبان و طرفداران رشته‌های ورزشی است و می‌توانند اطلاعات زیادی راجع به ورزش یا تیم مورد علاقه خود کسب کنند .

بلاگر لایف استایل

محوریت محتواهای تولید شده توسط بلاگرهای لایف استایل ورزشی (lifestyle blogger) ، زندگی روزمره است و درباره سبک زندگی و علایق شخصی خود می‌گویند .

بلاگر تناسب اندام

این دسته از انواع بلاگر با نام های " بلاگر تناسب اندام " ، " بلاگر فیتنس " یا " فیتنس بلاگر "  (fitness blogger) نیز شناخته می شوند . فیتنس بلاگر ها نکات مربوط به تمرینات ورزشی و دستورالعمل‌های زندگی سالم را توصیه کرده و گاهی اوقات برنامه‌های تمرینی کامل را در قالب نحوه انجام تمرین‌ها را منتشر می‌کنند . این دسته از بلاگرها می‌توانند همراه خوبی برای افرادی که قصد دارند به تناسب اندام دست پیدا کنند می‌باشد و به مخاطب یک دید کلی در زمینه زندگی سالم و تناسب اندام می‌دهند .

این بلاگرها ویدیوهایی از حرکات ورزشی می‌گذارند و در زمینه‌ی فیتنس ، تغذیه و سلامت فعالیت دارند .

تعداد زیادی از فیتنس بلاگر ها ورزش را بـه صورت حرفه ای انجام میدهند و در اینستاگرام با نشان دادن همان حرکات روزمره ای کـه دارند مخاطبان را بـه ورزش تشویق می‌کنند . معنی فیتنس بلاگر در همین توضیحات است ، کسی که بـه نوعی بـه ورزش و مسائل مربوط به ورزش می‌پردازد .

دسته ای از فیتنس بلاگرها به تبلیغات پوشاک مخصوص ورزش و لوازم و تجهیزات ورزشی می پردازند . دسته دیگر از این بلاگر ها تبلیغات مکمل ها و قرص هایی که ورزشکاران حرفه ای مصرف میکنند ، را انجام می دهند . تعداد زیادی از فیتنس بلاگر ها هم پکیج هایی در پیج هایشان معرفی کرده اند که در این پکیج ها ، رژیم های‌ غذایی و ورزشی وجود دارد . مخاطبان میتوانند با تهیه و استفاده از این پکیج ها به اندام ایده آلی که درنظر دارند برسند .

فیتنس بلاگر چیست ؟

امروزه افراد به دنبال ظاهر هستند و رسیدن به اندام ایده آل و تناسب اندام آرزوی هر پسر و دختری شده است و در این بین افرادی هستند که برای سلامتی خود به ورزش و تناسب اندام اهمیت می دهند . همه انسان ها داشتن اندامی بدون چربی را می خواهند . یکی از ورزش های معروف و پرطرفدار در عصر امروز که شما را به سرعت به اندامی که دوست دارید می رساند ورزش فیتنس می باشد .

در این عرصه مربی های فیتنس نیز دست روی دست نگذاشته و شروع به تولید محتوا و کلیپ های بدنسازی در باشگاه خود می کنند و از مکمل های غذایی سالم گرفته تا باشگاه های بدن سازی را تبلیغ می کنند . آن ها آموزش مجازی و آنلاین را نیز راه اندازی کرده اند .

فیتنس بلاگر (Fitness Blogger) امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند . این افراد در زمینه ورزش و فیتنس فعالیت کرده و کلیپ ها و عکس هایی از خود و فعالیت های ورزشی خود منتشر می کنند .

بسیاری از بلاگر های ورزشی در پست هایشان سعی می کنند حرکات ورزشی و نرمشی راحت را که مخاطبان می توانند در خانه هم انجام دهند ، آموزش دهند . این پست ها با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد . تقریبا اکثر بلاگر های ورزشی در خارج از اینستاگرام مربی ورزشی و بدنسازی هستند . پیج اینستاگرام آن ها به عنوان راهی برای معرفی شدن به مخاطبان است . با این کار آن ها می توانند شاگردان بیش تری را از طریق اینستاگرام به دست آورند و به آموزش های مجازی و باشگاهی آن ها اقدام نمایند .

بسیاری از فیتنس بلاگر ها ورزش را به صورت حرفه ای انجام می دهند و در اینستاگرام با نشان دادن همان حرکات روزمره ای که دارند مخاطبان را به ورزش تشویق می کنند .

فیتنس بلاگرها اکثر در یوتیوب و فضای پر تعاملی مثل اینستاگرام فعالیت می کنند . فیتنس بلاگرها با عکس هایی از نمای توده بدنی خود کاربران زیادی را به این رشته ورزشی می کشانند .

فیتنس یعنی تناسب اندام با توانایی جسمی بالا ، باید توجه داشت که در رشته فیتنس نچرال ( fitness natural ) ، عوامل دوپینگ مانند آنابولیک ها یا استروئیدها ، دیورتیک یا هورمون های رشد هیج جایگاهی نداشته و ندارند . تنها عوامل مؤثر در رشته فیتنس استراحت ، ژنتیک ، آموزش ، تغذیه افراد می باشد .

حتی بدون استفاده از مواد دوپینگ «استروئیدها» می توان نتایج برجسته‌ ای در عضله سازی به دست آورد . چیزی که در فیتنس طبیعی مهم اسـت ، روش تغذیه و سیستم تمرینی می باشد . کسانی که می خواهند بدنی عالی و متناسب داشته باشند و این ادعا را بکنند که به روش طبیعی به این بدن دست پیدا کردند باید یک رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند .

با تمام این توضیحات ، در پاسخ به این سوال که فیتنس بلاگر به چه کسی می گویند ، باید گفت به طور کلی بلاگر ورزشی کسی است که در زمینه ورزش فعالیت می کند . حال این فعالیت می تواند مربوط به رژیم های ورزشی و غذایی باشد و یا می تواند در زمینه حرکات ورزشی و سبک زندگی ورزشی باشد .

 

فیتنس بلاگری

چطور فیتنس بلاگر شویم ؟

در وهله اول قبل از شروع فیتنس بلاگر شدن ، شما باید در این زمینه دارای سابقه ورزشی بوده و اندامی کشیده و ورزیده داشته باشید . هر انسانی با دیدن مربی خود یا بلاگر ورزشی بر اساس بدن آن بلاگر انگیزه برای ورزش پیدا می کند . چه بسا با اندامی زیبا و بدون چربی و با داشتن سیکس پک کاربران و مردمان زیادی به سمت این رشته جذب بشوند . در صورت داشتن شرایط فیزیکی و بدنی مناسب ، شما باید  برای بیشتر دیده شدن ، موارد زیر را نیز رعایت کنید :

برند سازی شخصی کنید

برندسازی شخصی (Personal Branding) فرایندی است که توسط آن ، افراد و تخصص‌شان مثل برندهای تجاری علامت‌گذاری می‌شوند . برند شخصی کمک می‌کند خودمان را از سایر رقبا متمایز کنیم . برند سازی یک جنبه مهم موفقیت در فیتنس بلاگری است . تا همین اواخر اغلب افراد هویت برند را چیزی منحصر به فرد در دنیای تجارت می دیدند . با این حال در نسل های اخیر ما یاد گرفته ایم که تقریبا هر چیزی می تواند یک مارک داشته باشد . برند سازی شخصی در اصل یک نوع  شیوه بازاریابی افراد و مشاغل آنها به عنوان برند تجاری است . برای رسیدن به این هدف نیاز به توسعه ، حفظ شهرت یک فرد ، گروه یا سازمان است . در اصل برندسازی شخصی نوعی بازاریابی خود شماست و برای آن باید خود را به یک محصول تصور کنید و برای نام خود تبلیغ کنید و آن را توسعه دهید .

برند شخصی ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها ، تجربه و شخصیت شما است که می خواهید افراد دنبال کننده شما آن را ببینند و از سوی دیگر روایتگر داستان شما و احساسی است که مردم از شما کسب می کنند . به زبان ساده‌تر ، برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ ، ویژگی منحصر به فردی است که در ذهن مخاطب ایجاد کرده اید و دیگران شما را با آن به یاد می‌آورند .

پلتفرمی مناسب انتخاب کنید

به عنوان یک بلاگر باید حضور پررنگی در اینترنت داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که حتما در همه‌ی پلتفرم‌ها فعال باشید . پلتفرمی را انتخاب کنید که مناسب نوع محتوای تولیدی‌تان باشد و کار با آن را یاد بگیرید .

هر پلتفرمی ویژگی‌ و امکانات خاص خودش را دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید محتوای خود را به جذاب‌ترین شکل ممکن منتشر کنید . به عنوان مثال اگر بلاگر ورزش هستید ، اینستاگرام نسبت به لینکدین یا توییتر ، پلتفرم بهتری برای تولید محتوای بصری است . در حقیقت ۹۳ درصد بلاگرها اینستاگرام را ترجیح می‌دهند ، زیرا بهترین بازخورد را از این پلتفرم دریافت کرده‌اند . اما اگر محتوای‌تان با اینستاگرام همخوانی ندارد ، پلتفرم دیگری را انتخاب کنید .

شما باید بستری را انتخاب کنید که مخاطبین‌ هدف‌تان نیز از آن استفاده می‌کنند . برای مثال بیش‌تر جمعیت نسل جدید در توییتر و اینستاگرام فعالیت دارند . از طرفی اگر از چندین پلتفرم استفاده می‌کنید ، حواستان باشد تا محتوای خود را برای همه‌ی پلتفرم‌ها منتشر کنید و آن‌ها را آپدیت نگه دارید .

البته این نکته را به خاطر بسپارید که محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید ، لزوماً نباید عیناً در توییتر منتشر شود . قطعاً مخاطبان توییتر که اغلب به محتوای متنی عادت دارند ، نمی‌توانند با محتوای ویدئویی در فضای توییتر خو بگیرند .

با اینکه باید پلتفرمی مناسب برای محتوا و مخاطبین هدف خود انتخاب کنید اما از سایر پلتفرم‌ها غافل نشوید یا حداقل کار کردن با آن‌ها را یاد بگیرید که شاید در آینده به‌کارتان آمد .

محتوای خود را اولویت بندی کنید

قطعاً یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در پروسه بلاگر شدن انجام دهید ، تولید محتوای باکیفیت است . انتشار محتوایی منحصربفرد و معتبر برای مخاطبین‌تان بسیار مهم و در حقیقت تنها راهی است که می‌توانید دنبال‌کننده‌ها را به محتوای خود وابسته نگه دارید . صرف‌نظر از هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید باکیفیت و معتبر باشد .

بسته به حوزه تخصصی‌ و پلتفرم‌تان می‌توانید محتوای خود را در قالب پست ، عکس ، ویدیو ، پادکست و غیره منتشر کنید . این امکان نیز وجود دارد تا با برندهای مختلف همکاری کنید ، هدایای مشترک بدهید یا مسابقاتی را اجرا کنید .

بسیار مهم است که ویژگی منحصربفردی را بیابید که شما را از سایر بلاگرها متمایز کند . زمانی که خلاقیت منحصر به خودتان را شناسایی کردید ، تا جایی که ممکن است آن را در محتوای‌تان جای دهید . این کار نه تنها باعث برجسته شدن محتوای‌تان می‌شود بلکه شما را به عنوان یک بلاگر اثبات می‌کند .

به مخاطبین خود گوش دهید

یک روش دیگر جهت تولید محتوای جذاب ، گوش دادن به خواسته مخاطبین است . برای به‌دست آوردن ایده‌های مرتبط با محتوا می‌توانید در گوگل سرچ کنید و کلمات کلیدی پایین صفحه که توسط مخاطبین استفاده شده را پیدا کنید . البته اگر می‌خواهید خیلی حرفه‌ای این کار را انجام دهید ، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً تحقیق کلمات کلیدی را یاد بگیرید .

همچنین شما می‌توانید وارد برخی سایت‌ها و انجمن‌های مرتبط به حوزه فعالیت‌تان شوید و موضوعات مورد بحث افراد را پیدا کنید ، آن‌ها را آنالیز کنید و در پلتفرم مناسب‌تان برای آن تولید محتوا کنید .

اگر می‌خواهید محتوایتان بر مخاطبین تاثیر بگذارد باید درک عمیقی از دنبال‌کننده‌های خود داشته باشید . بسیاری از پلتفرم‌ها ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل دارند که اطلاعات جامعی درباره جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، شغل و رفتارهای آنلاین دنبال‌کننده‌ها در اختیارتان می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا مخاطبین‌تان را بهتر بشناسید . مثلاً اینسایت اینستاگرام ، به شما تمام جزئیات مربوط به فالوورهایتان را می‌دهد .

علاوه بر این حواس‌تان به کامنت‌های نوشته شده در زیر پست‌ها باشد ، زیرا منبع فوق‌العاده‌ای برای ایده‌های جدیدی است که مخاطبین دوست دارند ببینند یا بخوانند . شما همچنین می‌توانید نظرسنجی‌هایی برگزار کنید تا با خواسته‌های مخاطبین بیش‌تر آشنا شوید .

از هشتگ استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های موفق شدن به عنوان یک بلاگر ، استفاده از هشتگ‌های متناسب با محتواست . هشتگ باعث می‌شود تا توسط مخاطبین هدف بیش‌تر دیده شوید . این کار به‌ویژه برای افرادی مناسب است که تازه شروع به‌کار کرده‌اند و دنبال‌کننده‌های کمی دارند .

پرطرفدارترین هشتگ‌های مرتبط با زمینه‌ی تخصصی‌تان را بیابید و از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید تا محتوای‌تان توسط مخاطبین جدیدی که از وجود صفحه‌تان اطلاعی ندارند ، دیده شود . البته نباید در استفاده از هشتگ زیاده‌روی کنید و تنها از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به محتوا و تصویرتان مرتبط باشد .

برای یافتن هشتگ‌های پرطرفدار ، ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید . مثلا سایت Keywordtools.io یکی از این ابزارهاست .

علاوه بر استفاده از هشتگ‌های محبوب ، هشتگ منحصربفرد خودتان را بسازید تا دسترسی به محتواهایتان برای دنبال‌کننده‌ها آسان‌تر شود و آن‌ها را نیز به استفاده از این هشتگ‌ها تشویق کنید . این کار باعث می‌شود تا هشتگ شما گشترش یابد و دیگران هم از برندتان آگاه شوند .

استمرار داشته باشید

انتشار محتواهای باکیفیت به‌صورت منظم یکی از موثرترین روش‌ها برای جلب توجه مخاطبین است زیرا این کار باعث ایجاد حس انتظار ، افزایش مشارکت مخاطبین می‌شود . بهتر است برای پست‌های آینده‌ی خود تا چند ماه آینده برنامه‌ریزی کنید و پست‌هایی سریالی به‌صورت هفتگی یا ماهانه آپلود کنید .

البته انتشار مستمر محتوا نباید کیفیت پست‌هایتان را به خطر بیندازد . اگر در بعضی مواقع نمی‌توانید محتوایی در تاریخ از پیش تعیین شده منتشر کنید ، تاریخ جدیدی مشخص کنید ، آن را به مخاطبین اطلاع دهید و بگویید در حال کار کردن روی محتوای جدیدی هستید که بزودی منتشر می‌شود .

اگر ایده‌ای برای محتوای خوب ندارید ، از قابلیت‌هایی مانند استوری اینستاگرام و  پست برای انتشار عکس‌های ساده از محیط کارتان استفاده کنید . این کار امکان مشارکت و ارتباط با مخاطبین را ایجاد می‌کند ، بدون اینکه نیاز باشد ساعت‌ها برای ادیت ویدیو وقت بگذارید .

با سایر بلاگرها همکاری کنید

اگر اخیرا کار خود را آغاز کردید و به فکر این هستید که چگونه یک بلاگر شوید ، همکاری با سایر بلاگرهای معروف می‌تواند کمک زیادی به شما بکند . برای همکاری با سایر بلاگرها باید بتوانید چیزی به آن‌ها ارائه دهید تا به همکاری با شما تشویق شوند . اگر امکان همکاری با بلاگرهای خیلی معروف را ندارید با میکروبلاگرهایی که دنبال‌کننده‌های کم اما مشارکت بالایی با دنبال‌کننده‌های خود دارند ، همکاری کنید .

نحوه آنالیز کردن پیج اینستاگرام افراد را یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی از پس شناخت میکرواینفلوئنسرها بربیایید .

وبسایت بسازید

برای موفقیت در مسیر بلاگر شدن ، استراتژی و راه‌های زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها داشتن وبسایت است . اما وبسایت چه کاربردی دارد؟

اهمیت وبسایت زمانی مشخص می‌شود که دنبال‌کننده‌هایتان افزایش یابد و نام شما را در گوگل سرچ کنند . داشتن وبسایتی که به خوبی طراحی شده و کار می‌کند ، می‌تواند به شما اعتبار زیادی ببخشد و اعتماد مخاطبین را جلب کند . این کار ترافیک جستجوی ارگانیک را نیز افزایش می‌دهد . یکی دیگر از مزایای وبسایت ، اثبات اقتدار و توانایی شما در زمینه‌ی تخصصی است . تیم فنی ما در جیم سنتر نیز می توانند به شما برای ساخت یک وب سایت با بازدید بالا کمک کنند .

اگر برای ساخت وب سایت خود نیاز به مشاوره دارید با شماره ۰۹۰۳۲۹۷۰۵۲۲ تماس بگیرید . کارشناسان ما در جیم سنتر شما را راهنمایی و مشاوره میکنند .

پس از ساخت وبسایت ، آدرس آن را در سایر پلتفرم‌ها مانند بیو اینستاگرام منتشر کنید تا راحت‌تر در دسترس مخاطبین باشد .

نکته : ممکن است در بیو اینستاگرام با مشکل محدودیت درج لینک روبه‌رو شوید ، معمولاً می‌توان این مشکل را با اختصاص یک لندینگ به لینک‌های مختلف حل کرد . منظورمان این است که با کمک یک لینک ، چندین لینک در بیو اینستاگرام‌تان درج کنید . ابزارهای رایگانی برای این کار وجود دارند که یکی از بهترین‌هایشان را ما در جیم سنتر به صورت تخصصی برای فعالان حوزه ورزش و سلامت ارائه می دهیم . جیم سنتر به شما کمک می‌کند تا در بیو اینستاگرام‌تان چندین لینک قرار دهید . برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس لینک کوتاه شبکه های اجتماعی می‌توانید در بخش تماس با ما در سایت جیم سنتر پیام ارسال کنید .

پرسش و پاسخ راه بیاندازید ، جایزه دهید و مسابقه برگزار کنید

مهم‌ترین روش بدست آوردن دنبال‌کننده‌های وفادار ، ایجاد مشارکت است و یکی از بهترین راه‌های ایجاد مشارکت ، برگزاری پرسش و پاسخ است . این کار نه تنها مخاطبین را درگیر می‌کند بلکه فرصتی به شما می‌دهد تا تخصص و توانایی خود را نشان دهید .

یکی دیگر از راه‌های هوشمندانه برای افزایش مشارکت ، اهدای هدایا است . در این روش شما به ازای لایک ، کامنت یا اشتراک‌گذاری‌ها ، به مخاطبین هدایایی می‌دهید و حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا دوستان خود را در پست‌های دارای جایزه تگ کنند .

مسابقه نیز شبیه به اهدای هدیه است اما با این تفاوت که شرکت‌کننده‌ها باید محتوایی خاص آپلود یا از هشتگی منحصربفرد استفاده کنند تا بتوانند برنده شوند .

هدایا و مسابقات به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین ارتباط برقرار کنید و فالوورهای‌تان را افزایش دهید . برای انجام این کار با سایر بلاگرها یا برندها همکاری کنید و قوانین ، بازه زمانی ، پاداش و … برای آن تعیین کنید .

لایو بگیرید

لایو باعث می‌شود تا ارتباط نزدیکی با مخاطبین برقرار کنید . اکثر پلتفرم‌ها مانند فیسبوک ، اینستاگرام و یوتیوب قابلیت لایو یا پخش ویدیو بصورت زنده را دارند . از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید و پشت صحنه‌ی رویدادها و مهمانی‌ها را با مخاطبین بصورت زنده به اشتراک بگذارید . از این طریق به مخاطبین خود نزدیک‌تر می‌شوید و وفاداری آن‌ها افزایش می‌یابد .

شما همچنین می‌توانید پرسش و پاسخ خود را بصورت لایو برگزار کنید . این یک روش بسیار موثر جهت افزایش مشارکت است و در عین حال به شما این فرصت را می‌دهد تا بدانید مخاطبین از چه چیزهایی خوششان می‌آید یا چه انتظارهایی از شما دارند . حتما پیش از برگزاری لایو زمان آن را به دنبال‌کننده‌هایتان اطلاع دهید .

به نظرات دنبال‌کننده‌ها پاسخ دهید

همانطوری که دنبال‌کننده‌های‌ شما افزایش می‌یابد و افراد بیش‌تری از محتوای‌تان قدردانی می‌کنند ، بازخوردهای دریافتی‌تان نیز در دایرکت و کامنت بیش‌تر می‌شود . با اینکه پاسخ دادن به تمام نظرات ممکن است کار سختی بنظر برسد اما با این کار اعتماد کاربران را جلب می‌کنید و درنهایت باعث می‌شود تا احساس کنند ارتباط نزدیک‌تری با شما دارند .

علاوه بر این ، بازخوردهای مثبتی که دریافت می‌کنید را منتشر کنید ، زیرا با این کار از فرستنده قدردانی می‌شود و متقابلاً حس اعتماد او به شما افزایش می‌یابد . مهم‌ترین نکته در مسیر بلاگر شدن این است که برای مخاطبین خود به همان اندازه‌ای ارزش قائل باشید که آن‌ها برای شما ارزش قائل‌اند .

از ظاهر صفحه‌تان غافل نشوید

زیبایی ظاهری صفحه و پست‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا شما ممکن است محتواهای خوبی تولید کنید اما در صورتی که این محتواها به‌صورت جذاب و زیبا منتشر نشوند ، مورد توجه قرار نمی‌گیرد . برای این کار می‌توانید از تم یا قالب خاصی برای پست‌ها استفاده کنید یا به عکس‌ها فضای هنری منحصربفردی بدهید . عکس‌ و ویدیوهای باکیفیت بگیرید و با استفاده از برنامه‌های ادیت عکس ، آن‌ها را بهتر کنید .

از دیگران کمک بگیرید

برای موفقیت در مسیر بلاگر شدن مهارت‌های زیادی در تولید محتوا ، عکس و فیلم‌برداری ، دانش لازم در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی ، بازاریابی و مدیریت لازم است . اگر فکر می‌کنید وقت انجام همه این‌کارها را ندارید یا از پسش برنمی‌آیید ، از افراد متخصص در این زمینه‌ها کمک بگیرید . برای مثال برای زیبایی ظاهری صفحه یا وبسایت‌ ، گرافیست یا عکس‌ بردار و فیلم‌ بردار استخدام کنید .

 

فیتنس بلاگر چیست

فواید و مزایای فیتنس بلاگر شدن چیست ؟

ورزش و تناسب اندام در دنیای امروز زیاد مورد توجه قرار گرفته است . چرا که دیگر عصری جدید شروع شده و از مردان گرفته تا زنان همگی به دنبال تناسب اندام و زیبایی خود هستند . عمل های جراحی بسیار خطرناک نیز برای تناسب اندام در بین زنان انجام می شود که عبارتند از : عمل شکم ، عمل پهلو و دیگر عمل ها که این افراد انجام می دهند . این گونه عمل ها برای بدن به شدت زیان بار می باشد . چه بسا با روزی 1 و نیم ساعت ورزش بتوان به تناسب اندام رسید . عمل جراحی گزینه بسیار بدی برای تناسب اندام است . امید است که روز به روز با تبلیغات گسترده این بلاگرهای پرکار و دوست داشتنی افراد زیادی به جامعه ورزشی جذب شده و دیگر کسی به فکر عمل های جراحی خطرناک و استفاده از قرص های کاذب و پرخطر نباشد .

روابط فیتنس بلاگر ها در فضای مجازی به صورت برد-برد می باشد . یعنی هم خود فیتنس بلاگر از فضای مجازی نفع زیادی می برد و هم مخاطبان و افرادی که به دنبال سلامت و سبک زندگی ورزشی هستند و هم شرکت ها و بیزینس هایی که به دنبال معرفی محصولات ورزشی و سلامت محور خود می باشند .

یک فیتنس بلاگر مخاطبان زیادی دارد و این بدان معنا است که جا برای اشتباه خیلی کم دارد .

مزیت آموزش آنلاین برای فیتنس بلاگرها  این است که آن ها نه پول برق و نه هزینه تعمیر دستگاه ها را می دهند .

از طریق فیتنس بلاگری میتوانند ارتباطات خود با سایر همکاران و کسب و کارها را گسترش دهند و به علاوه ارتباط مستقیم با طرفداران وفادارشان برقرار کنند .

از طربق صفحه معرفی فیتنس بلاگر و فضای مجازی ، ویدیو ها و آموزش های او ۲۴ ساعته و شبانه روز در معرض دید مخاطبان است .

یکی دیگر از مزایا برای فیتنس بلاگرها این است که بلاگرهایی که بنا به دلایلی باشگاه برای خود ندارند می توانند در فضای آموزش آنلاین ، ورزش را در اختیار کاربران خود بگذارند .

بلاگری فیتنس موجب شده افراد بیشتر به فکر وضعیت بدن خود باشند و با مشاهده سبک زندگی سالم و نتایج آن ، انگیزه لازم برای ثبت نام در باشگاه ها بدنسازی را بگیرند  و یا کسی که شرایط باشگاه رفتن را ندارد به سراغ آموزش مجازی ورزش برود . آن ها تعدادی از وسایل را خریداری نموده و شروع به تمرین کنند . علاوه بر این ، بلاگرهای فیتنس ورزش و سلامتی را در کنار شغل خود تبلیغ می کنند .

چه زیبا می شود هر کسی با دیدن این کلیپ ها حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی و ورزش را انجام دهد . رشته فیتنس برای جسم و روح افراد دارای فواید زیادی است . با فهمیدن این که بلاگر ورزشی چیست شاید مربی و شاگردان دیگری به فکر بلاگر ورزشی شدن بیفتند . با این کار ورزش بیش تر در بین جوانان تبلیغ شده و فرهنگ سازی درستی صورت بگیرد .

همکاری فیتنس بلاگر ها با شرکت های سلامت محور و تولیدی های ورزشی

اصولا مربیان ورزش ، ارتباط اجتماعی خوبی دارند ، چون با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند و هر روز در این ارتباطات ، تمرین روابط اجتماعی میکنند و بواسطه شغلشان که در خصوص ترویج و توسعه ورزش و سلامتی است ، از احترام اجتماعی و اعتبار خوبی بهره مند هستند که همین موضوع کمک میکند تا در این حوزه با اعتماد به نفس بیشتری عرض اندام کنند و عمومیت مردم هم استقبال میکنند چون مربیان ورزش الگوی سلامتی جامعه هستند .

بسیاری از مارک ها و برند ها ورزشی سعی دارند تا با فیتنس بلاگر ها همکاری داشته باشند . این موجب منفعت و سود زیادی برای آن ها خواهد شد . هر فیتنس بلاگر به طور معمول در هر ترم حداقل ۲۰ ورزشکار را آموزش می دهد و با معرفی یک محصول به همین تعداد کم در هر ترم ، درامد بالایی نصیب تولیدی های لباس های ورزشی می شود . حال در نظر بگیرید فیتنس بلاگری که پیج اینستاگرام فعالی دارد و نزدیک به ۱ میلیون نفر فالوور دارد با معرفی و تبلیغ هر محصول و پوشاک ورزشی می تواند چه سود بالایی را برای آن تولیدی داشته باشد .

به همین دلیل است که بسیاری از برند های پوشاک ورزشی به دنبال فیتنس بلاگر هایی با تعداد فالوور بالا هستند و از دادن تبلیغ به آن ها با هر قیمتی استقبال می کنند . یک تبلیغ موفق تبلیغی است که مشتریان زیادی فراهم کند و چه بهتر از پیجی با زمینه ورزشی که این تبلیغ را برای آنان انجام دهد . امروزه بسیاری از برند ها مطرح ورزشی خارجی نیز برای تبلیغات خود به جای استفاده همیشگی از ورزشکاران و فوتبالیست ها ، از فیتنس بلاگر ها استفاده می کنند . این کار به معرفی و تبلیغ این شغل در میان مردم نیز کمک کرده است و باعث بیش تر دیده شدن و کنجکاوی و جستجوی مردم عادی درباره این افراد می شود .

بیشترین درامد بلاگر‌ها اسپرت ها از طریق تبلیغات  ، برند سازی و تولید محصول برند شخصی ، مشارکت در فروش محصولات برندها و فروشگاه ها ، ایجاد فروشگاه انلاین برای خود یا مدیریت فروشگاه های دیگران در حوزه ملزومات ورزش از جمله تجهیزات ورزشی و بدنسازی ، مکمل های ورزشی و پوشاک است . برخی هم با فروش یا آموزش مهارت خود  و یا مربیگری ورزش ، تدریس تناسب اندام ، اموزش لایف استایل ، برنامه های تغذیه و مکمل های غذایی  ، خدمات مدلینگ خود کسب درامد می‌کنند . 

یک بلاگر باید تنها محصولات استاندارد و سالم را که از آن ها اطمینان دارد به مخاطبانش معرفی کند . 

 

فیتنس بلاگر کیست

فیتنس بلاگر ها در ایران چه محدودیت هایی دارند ؟

محدودیتی که برای فیتنس بلاگر ها در کشورمان وجود دارد این است که بسیاری از مردم هنوز شغل و تخصص آن ها را نشناخته اند . این دسته از مردم اعتقاد دارند که فیتنس بلاگر ها کار خاصی انجام نمی دهند و تنها به تقلید از پیج های ورزشی خارجی می پردازند . این باور بسیار غلط و نادرست است.

فیتنس بلاگر ها تمام سعیشان را می‌کنند تا بتوانند با آموزش های‌ درست و اصولی مردم را بـه ورزش کردن تشویق کنند . آن ها بایستی زمان زیادی را برای پست هایشان و آموزش هایشان در اینستاگرام بگذارند .

محدودیت دیگر فیتنس بلاگر ها وجود مافیا در ورزش است . این مافیا که پایش بـه فضای مجازی نیز کشیده شده اسـت ، اجازه فعالیت بـه افراد تازه روی کار آمده را نمی‌دهد . تا بـه حال چند پیج فیتنس بلاگری با این کـه آموزش های‌ خوب در زمینه ورزش و بدنسازی را ارائه می داد ، بنا به دلایل نا مشخص حذف شده اند .

حاشیه های فیتنس بلاگر ها درباره چه موضوعاتی است ؟

اکثر بلاگرهای ورزشی اخلاق ورزشی داشته و داستان و حاشیه ای برای دیگر افراد درست نمی کنند زیرا کار این افراد عموما با ورزش است و باید گفت که وقتی برای ایجاد حاشیه های دیگر ندارند .

حاشیه این بلاگر های بیش تر در زمینه حرکات و رژیم های ورزشی است که در پیجشان آموزش می دهند . این آموزش ها برای آن ها بار مسئولیت به همراه دارد و اگر اشتباهی مرتکب شوند و یا مخاطب آموزش اشتباه و غلطی را انجام دهد ، می تواند منجر به آسیب به ورزشکار تازه روی کار آمده شود . 

از دیگر حاشیه های گریبان گیر فیتنس بلاگر ها ، تخریب دیگر فیتنس بلاگر ها توسط بلاگری است که محبوبیت و فالوور بیش تری دارد . این کار که بسیار ناشایست و غیر اخلاقی شناخته می شود سبب شده است بسیاری از جوانان تازه کار در زمینه فیتنس بلاگری نتوانند آن طور که شایسته است و لیاقتش را دارند در بین مردم شناخته شوند . به تعبیری دیگر باند بازی و مافیا در این شاخه از بلاگری به شدت پیدا می شود .

در این مسیر فیتنس بلاگر ها با چه مشکلاتی ممکن است روبرو شوید ؟

در حال حاضر این شغل در بین مردم بسیار محبوب شده است اما در پشت زرق و برق‌های صفحه شبکه‌های اجتماعی بلاگرها ، زحمت‌های فراوانی کشیده می‌شود . هر روزه افراد بیشتری وارد این شغل می‌شوند و جلب اعتماد و توجه مخاطبین نیز سخت‌تر شده است . در نتیجه ایجاد محتوای معتبر و جذب دنبال‌کننده‌ها نیازمند زحمت و تلاش بسیار زیادی است .

در هنگام همکاری با سایر برندها بسیار محتاط باشید ، زیرا مخاطبین به دلیل صداقت و حس شخصی که به محتوای خود اضافه می‌کنید ، به شما وفادار می‌شوند و استفاده از محتواهای تبلیغاتی و حمایت شده‌ی فراوان می‌تواند به تاثیرگذاری شما آسیب بزند .

اکثر مردم بلاگرهای ورزشی را دنبال می کنند ، پس باید در بلاگری میزان اشتباه را کم کرد چون بر مردم تاثیر می گذارد . بلاگر باید تمام حرکات را اصولی پیش ببرد و حساسیت زیادی در این زمینه داشته باشد ، اطلاعات زیادی در زمینه ورزش و حرکات آن داشته باشد . اسپرت بلاگری که قرص ها و مکمل ها را به مردم معرفی می کند باید آگاهی کامل از سالم بودن آن محصول داشته باشد .

فیتنس بلاگر های زن چه کسانی هستند ؟

در این زمینه از بلاگری تفاوت چندانی میان زنان و مردان ورزشکار و متخصص در زمینه فیتنس وجود ندارد . هر کس که علمی در زمینه ورزشکاری و حرکات ورزشی داشته باشد می تواند بلاگر اسپرت شناخته شود . اتفاقا تعداد بانوان فیتنس بلاگر در اینستاگرام اصلا کم نیست . بانوان فیتنس کار و بدنساز در سراسر جهان می توانند از طریق پیج اینستاگرامشان در زمینه ورزش فعالیت داشته باشند و از این طریق شاگردان زیادی را جذب کنند . این زمینه از بلاگری برای بانوان بهتر از اقایان عمل می کند . بسیاری از بانوان به دنبال مربی هستند که بتوانند هم در منزل حرکات او را آموزش ببینند هم راحت تر با او ارتباط داشته باشند . به همین دلیل فیتنس بلاگر های زن بهتر می توانند این افراد را پیدا کنند و به آن ها آموزش دهند . با وجود شرایطی که دوران کرونا سبب آن شد و قرنطینه های زیادی در کشورمان به وجود آمد ، شرایطی برای محبوبیت و پر طرفدار شدن فیتنس بلاگر ها به خصوص فیتنس بلاگر های خانم پیش آمد .

آن ها توانستند در همین دوران کوتاه دست به کار شوند و آموزش های زیادی را در پیج هایشان قرار دهند . آن ها در این آموزش ها بانوان کشورمان را تشویق به انجام حرکات ورزشی کردند و به آن ها نشان دادند که حتی در منزل و با امکانات بسیار کم هم می توانند ورزش کنند . به همین علت ، چهره های اسپرت بلاگر زیادی را به خصوص از میان بانوان کشورمان شاهد بودیم . بسیاری از افراد ، حتی زنان خانه دار ، با دیدن این کلیپ ها ورزش کردن را شروع کردند و دوران قرنطینه را به ورزش کردن و انجام رژیم هایی که از همین فیتنس بلاگر ها اموزش دیده بودند ، سپری کردند .

 

fitness blogger

شرایط فیتنس بلاگر شدن چیست ؟

برای این که یک فیتنس بلاگر خوب باشید علاوه بر اندام زیبا باید به محتواگذاری جذاب که موجب جذب مخاطب می شود را نیز دقت به عمل بیاورید . برای تولید محتوای برای برنامه اینستاگرام به صورت تصویری ، از دوربین گوشی موبایل و یا دوربین حرفه ای استفاده بکنید . از برنامه ها و اپلیکیشن های خوب برای محتوای عکس و ادیت عکس استفاده نمایید . از ایده های دیگر بلاگرهای ورزشی استفاده نکنید . خودتان خلاقیت به خرج دهید و به نشر تولید محتوای خودتان اقدام بکنید .

صفحه اینستاگرام شما باید سر زنده و جذاب و شاداب به نظر مخاطبان برسد . از عکس ها و زمینه های تیره برای محتواگذاری به شدت خودداری فرمایید . قرص های تناسب اندام که دارای عوارض جانبی هستند را تبلیغ نکنید . با این کار شما ، عده ای از کاربران که سلامتش شان از اندامشان مهم تر است ، دیگر روی پیج شما حساب باز نمی کنند . به این صورت شما کم کم مخاطبان و دنبال کنندگان خودتان را از دست خواهید داد .

فیتنس بلاگر باید توانایی جذب مخاطب عمومی ، غیر ورزشکار و تخصصی ، ورزشکاران را  داشته باشد . بلاگری ورزش در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد ، اما در اصل موفقیت در این زمینه نیازمند تلاش زیاد ، تمرین زیاد ، بدن همیشه آماده و ورزیده ، رژیم های همیشکی و غیره است .

اگر می‌خواهید در اینستاگرام به یک بلاگر موفق تبدیل شوید ، باید این ویژگی‌ها را داشته باشید تا بیشتر بدرخشید :

ظاهری زیبا و موجه ، اندام آماده و نچرال ، فن بیان عالی ، صدایی مناسب ، مهارت اجتماعی بالا ، اعتماد به نفس ، تحصیلات در زمینه علوم ورزش و تربیت بدنی ، تخصص در یک یا چند رشته ورزشی ، مسلط به تولید محتوا و …

ابزار‌های لازم برای فیتنس بلاگر شدن چیست ؟

هر چند در شروع کار می شود با یک گوشی موبایل ساده میتوانید محتوا خود را ایجاد کرد ولی به مرور باید روی کیفیت بهتر محتوای خود کار کنید .

ابزار‌های لازم برای فیتنس بلاگری :

- گوشی تلفن همراه باکیفیت بالای فیلمبرداری

- پایه نگه دارنده

- میکروفون باکیفیت

- مونوپاد

- دوربین تصویربرداری

- رینگ لایت

- نور ثابت

- محیط ورزش یا باشگاه مناسب 

- ارتباط مستمر با شرکت های مرتبط با ورزش از جمله واردکننده و تولید کننده

 

فیتنس بلاگری چیست

پرسش‌های متداول درباره فیتنس بلاگر

منظور از بلاگر ورزشی چیست ؟

فیتنس بلاگر کسی است که در حوزه تندرستی در شبکه‌های اجتماعی دست به تولید محتوا‌های صوتی ، تصویری ، متنی و ویدیوئی می‌زند و آن‌ها را در سوشیال مدیا به اشتراک می‌گذارد . در واقع به تولید این نوع محتوا‌ها توسط فیتنس بلاگر ، بلاگری فیتنس یا اسپرت یا بلاگر ورزشی گفته می‌شود .

اکثر آن ها از بلاگر های اینستاگرام به حساب می آیند . آن ها این آموزش ها را در قالب پست یا استوری در پیج اینستاگرام خود با مردم به اشتراک می گذارند تا مردم هم به ورزش اشتیاق پیدا کنند .

پس با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که بلاگر ورزشی کسی است که در حیطه ورزش تولید محتوا می کند و در صفحه خود در فضای مجازی آن را با مردم به اشتراک می گذارد .

بسیاری از بلاگر های ورزشی در پست هایشان سعی می کنند حرکات ورزشی و نرمشی راحتی را که مخاطبان می توانند در خانه هم انجام دهند ، آموزش دهند . این پست ها با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد . تقریبا تمامی بلاگر های ورزشی در خارج از اینستاگرام مربی ورزشی و بدنسازی هستند . پیج اینستاگرام آن ها به عنوان راهی برای معرفی شدن به مخاطبان است . با این کار آن ها می توانند شاگردان بیش تری را از طریق اینستاگرام به دست آورند و به آموزش های مجازی و باشگاهی آن ها اقدام نمایند .

چگونه فیتنس بلاگر شوم ؟

پاسخ به این سوال که چگونه فیتنس بلاگر شویم ، اصلا ساده نیست . برای این کار ممکن است ماه‌ها تلاش و صبر لازم باشد تا نتایج کار خود را ببینید . نکته‌ی اصلی موفقیت در این مسیر ، ایجاد یک تصویر منحصربفرد ، شناسایی زمینه‌ی تخصصی و توزیع محتوا در پلفترم مناسب‌تان است . تا جایی که ممکن است محتواهای جذاب ایجاد کنید و ارتباط نزدیکی با دنبال‌کننده‌هایتان داشته باشید .

اگر می‌خواهید فیتنس بلاگر شوید ، باید با ایجاد محتواهای جذاب و منحصربفرد ، توجه کاربران را به خود جلب کنید . در نهایت با به‌دست آوردن تعداد مناسبی فالوور با سایر برندهای تجاری همکاری کنید .

فیتنس بلاگر به جزئی ترین مسائل پیرامون خود تا کلی ترین موارد اجتماعی اشراف دارد یا مطالعات مستمر در این زمینه جز برنامه های اصلی روزمره اش است .

فیتنس بلاگر دائما در صدد آموزش است و برنامه های خود را زیر نظر مربیان یا مشوران حرفه ای خود پیش میبرد  .

چگونه می‌توانم در اینستاگرام فیتنس بلاگر شوم ؟

برای این‌کار به غیر از مراحل ذکر شده در بالا ، چند گام دیگر نیز لازم است . ابتدا باید صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کنید . در بخش بیو خود را معرفی کنید و بعد از مدتی جهت همکاری با سایر بلاگر یا برندها با آن‌ها تماس بگیرید . سعی کنید اطلاعات تماس خود را خیلی واضح در اختیار بگذارید تا برندها بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند .

چه مقدار زمان لازم است تا فیتنس بلاگر اینستاگرام شوم ؟

هیچ بازه‌ی زمانی مشخصی برای بلاگر شدن وجود ندارد . برای برخی از افراد ممکن است ، جذب مخاطبین وفادار تا سال‌ها طول بکشد ، در حالی که برای دیگران مدت زمان کوتاهی نیاز باشد تا مخاطب خود را به دست آورند . چیزی که در این مسیر مهم است داشتن زمینه‌ی تخصصی خاص و فالوورهای وفادار است .

چه مقدار دنبال‌کننده لازم است تا فیتنس بلاگر شوم ؟

هیچ معیار خاصی برای تعداد فالوورها وجود ندارد اما داشتن بیش‌تر از ۱۰۰۰ فالوور می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی باشد .

آیا ارزشش را دارد تا یک فیتنس بلاگر شوم ؟

بله ، تبدیل شدن به یک بلاگر تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شغلی پایدار و پردرآمد باشد . اگر در این مسیر موفق شوید و هزینه‌ی زندگی‌تان را تامین کنید ، قطعا ارزش وقت و تلاش‌تان را دارد .

فیتنس بلاگر شدن بر خلاف شغل مربیگری هر چه به جلو میرود گسترده تر می شود و محبوبیت پیدا میکند و طرفداران بیشتری پیشنهادات شما را دنبال میکنند اما در عرصه مربیگری برای یک مربی که فقط در باشگاه کار می کند ، به مرور زمان شغل کوچینگ فرسایشی می شود و درامد او قابل توسعه نیست .

به عنوان یه مربی ورزش در نظر بگیرید شما مربی اختصاصی یک باشگاه هستید و درامد شما  از مشتریان باشگاه تغذیه می شود .

حال اینکه ظرفیت باشگاه شما چند نفر است ؟ به عنوان مثال سیصد نفر . آیا میتوانید سه هزار نفر را در باشگاهتان پوشش تمرینی دهید ؟

قبول کنید که درامد مربیگری محدودیت های خودش را دارد پس به فکر شغل های موازی در کنار مربیگری ورزش باشید .

باید این را بدانید که در کار مربیگری باید وقتتان را بفروشید و بالای سر شاگردان بایستید ، در شغلی مثل فیتنس بلاگری وقتتان در اختیار خودتان است .

منظور کاملا واضح است شما میتوانید با فیتنس بلاگری و استفاده از فضای مجازی ، در یک روز سه هزار یا بی نهایت محصول به فروش برسانید کاری که در باشگاه به عنوان مربی ورزش امکان پذیر نبود به سه هزار نفر خدمات مربیگری به عنوان مربی ارائه بدهید . 

آدرس اینستاگرام فیتنس بلاگر ها چیست ؟

برای پیدا کردن آدرس اینستاگرام فیتنس بلاگر ها کافی است با جستجوی عبارت اینستای فیتنس بلاگر و یا پیج اینستاگرام اسپرت بلاگر های داخلی و یا خارجی ، آن ها را پیدا کنید . اگر در قسمت سرچ اینستاگرام ، هشتگ فیتنس بلاگر را نیز جستجو کنید ، پیج ها و کلیپ های آموزشی زیادی از این افراد را خواهید دید .

امروزه پیداکردن پیج های اینستاگرامی مربوط به هر شخص خیلی راحت شده است . شما می توانید با رفتن به گوگل و نوشتن اسم فرد مورد نظر در قسمت جستجوی گوگل پیج آن شخص را پیدا کنید . البته باید به این توجه داشت که گوگل فن پیج های مربوط به شخص مورد نظر را هم در نتیجه جستجو به شما نشان می دهد، ولی شما باید پیج اصلی شخصی را که سرچ کرده آید را از بین آن ها انتخاب کنید. اگر هم اسم پیج شخص را بلدید ، می توانید در قسمت سرچ اینستاگرام اسم او را وارد کنید و پیجش را دنبال کنید .

آیا فیتنس بلاگر ها از طریق یوتیوب نیز کسب درامد دارند ؟

در کشور ما هنوز خیلی مفهوم بلاگری جا نیفتاده است و بلاگر های ورزشی سعی دارند تا ابتدا در همین پلتفرم اینستاگرام محبوبیت پیدا کنند . بسیاری از این اسپرت بلاگر ها در یوتیوب نیز به ساخت اکانت اقدام کرده اند .
در خارج از ایران یوتیوب برای فیتنس بلاگر ها بسیار واجب و لازم است . آن ها از طریق یوتیوب تمامی کلیپ ها و حرکاتی را که آموزش می دهند ، منتشر می کنند و با این کار هم مخاطبان بیش تری را به دست می آورند و هم کسب درامد می کنند . حتما می دانید که پلتفرمی مانند یوتیوب به ازای تعداد بازدید مشخصی به صاحبان اکانت مبلغی را پرداخت می کند . به همین دلیل بلاگر ها در زمینه های مختلف سعی می کنند برای کسب درامد هم که شده است حتما سری به یوتیوب بزنند .

یوتوب در اطلاعیه‌ ای جدید اعلام کرده است که دسترسی به ابزارهای درآمدزایی را برای محتواسازان آسان‌تر می‌کند . تولیدکنندگان محتوا در گذشته برای رسیدن به درآمدزایی باید ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشای ویدیو می‌داشتند ، اما حالا این آستانه به ۵۰۰ مشترک و ۳۰۰۰ ساعت رسیده است . یوتوب جدیدا می‌گوید کاربران حالا با پیش‌نیازهای کمتری می‌توانند به برنامه همکاری این شرکت بپیوندند و شروع به درآمدزایی کنند . براین‌اساس ، حداقل تعداد مشترک برای هر کانال نصف شده و ۱۰۰۰ ساعت کمتر از گذشته لازم است مخاطبان ویدیوهای شما را تماشا کرده باشند تا به ابزارهای درآمدزایی دسترسی پیدا کنید .

البته کانال‌های یوتیوب برای پیوستن به این برنامه در آمد زایی باید در ۹۰ روز گذشته حداقل ۳ ویدیوی جدید آپلود کرده باشند .

چگونه می‌توانم از اینستاگرام درآمد داشته باشم ؟

معمولاً فیتنس بلاگر‌های ایرانی بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند و در این میان توییتر ، آپارات  و یوتیوب در رتبه های بعدی هستند .  به دلیل اینکه اینستاگرام در داخل کشور طرفداران زیادی داشته و طبق تحقیقات شرکت متا (فیس بوک) ، مردم ایران جز ۷ کشوری هستند که از اینستاگرام بسیار استفاده می‌کنند ، بنابراین دانستن  این موضوع به نفع شما بوده که برای بیشتر دیده شدن اولویت خود را در اینستاگرام قرار دهید .

یکی از راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام بلاگر شدن و همکاری با سایر برندها است . اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید ، حتی در قبال معرفی کسب و کارهای کوچک‌تر نیز می‌توانید از آن‌ها هزینه‌ای دریافت کنید .

از سایر راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام می‌توان به افیلیت مارکتینگ و خرده فروشی اشاره کرد . در افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) با اشتراک‌گذاری لینک افیلیت در اینستاگرام ، به ازای هر سرنخ تولیدشده کارمزدی دریافت خواهید کرد و در خرده فروشی با فروش محصولات خود درآمد خواهید داشت .

تقریباً اکثر بلاگر های‌ ورزشی در خارج از اینستاگرام مربی ورزشی و بدنسازی هستند . پیج اینستاگرام آن ها به عنوان راهی برای معرفی شدن به مخاطبان است . با این کار ، آن ها می توانند شاگردان بیشتری را از طریق اینستاگرام به دست آورند و به آموزش های‌ مجازی و باشگاهی اقدام نمایند .

فیتنس بلاگر ها با ایجاد برند و محصول برای خود و یا تبلیغ برای محصولات سلامت محور و مرتبط با حوزه تندرستی از قبل دستگاه ها و تجهیزات  ورزشی ، پوشاک اسپرت ، مکمل های  بدنسازی ، برای  کمپانی ها میتوانند درامدزایی داشته باشند . 

بلاگرها با برندهای مختلف همکاری می‌کنند تا محصولات آن‌ها را به ازای پاداشی تبلیغ کنند . این پاداش می‌تواند بصورت پول ، خدمات یا محصولات پرداخت شود . شرایط و هزینه‌ی تبلیغات را باید مستقیماً با برندها هماهنگ کنید .

روش‌های کسب درآمد فیتنس بلاگر‌ها در اینستاگرام :

- انتشار پست‌های حمایتی برای برند‌هایی که عموما مرتبط با حوزه تناسب اندام و زیبایی و یا کسب و کار های در حوزه اقتصاد ورزش  که می‌خواهند در معرض دید مخاطبان شما باشند. 

- تبدیل شدن پیچ شما به نمایندگی یک شرکت ، کمپانی یا برندی خاص مثل تجهیزات بدنسازی یا مکمل های تناسب اندام  و دریافت کمیسیون از آن‌ها به ازای محصولاتی که در پیجتان به فروش می‌رسد. 

- خود فیتنس بلاگر  تولیدکننده یا واردکننده کالا باشد و فروش آن منحصراً زیر نظر او و  گروه کاری او مدیریت شود  .

درامد فیتنس بلاگر چقدر است ؟

درامد فیتنس بلاگر ها با یکدیگر بسیار متفاوت است . برخی از این بلاگر های ورزشی با تبلیغات مختلفی که در زمینه ورزش انجام می دهند ، درامد بیشتری کسب می کنند .

درامد بلاگر های ورزشی بسته به میزان فعالیت و انرژی که در اینستاگرام می گذارند متفاوت است . بلاگر ها با پیج های جذاب و زیبایی که دارند ، توانسته اند دنبال کننده های زیادی را جذب خود کنند و به درآمد های میلیونی و گاهی میلیاردی برسند . تعداد دنبال کننده های آن ها، تعیین کننده میزان در آمد آن هاست . هر بلاگر می تواند برای هر استوری تبلیغاتی که می گذارد ، ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰ میلیون تومان بگیرد . این تبلیغات بیشتر به صورت استوری هستند و پست نمی شوند . هزینه ی تبلیغی که در استوری می گذارند ، با توجه به هزینه های عکس برداری و میزان زحماتی که برای آن می شوند تعیین می شود . بلاگرهای معروف در آمدی که دارند ، بالای یک میلیارد تومان است .

 

فیتنس بلاگر چیست

در آخر

فیتنس بلاگرها بخاطر ظاهر جذاب و ورزیده از جمله بلاگر‌های پرطرفداری  هستند که در زمینه‌های نکات تغذیه ، تمرینات بدنی ، اخبار ورزشی و رویداد‌های گوناگون فعالیت می‌کنند . بلاگر فیتنس باید لایف استایل استاندارد را داشته باشه ، تا بتونه تکثیرش کنه یعنی تحرک را یاداوری کنه ، شاد بودن را ترویج کنه ، تربیت بدن رو اموزش بده ، غذای سالم را بشناسونه ، رو سلامت ذهن و روح کار کنه ، برای خوشتیپ بودنش مطالعه کنه و پر انرژی ، خوش مشرب باشه .

در فیتنس بلاگر شما با هماهنگی جسم و ذهن در کنار هم ، به اوج دنیای توانایی بی کران خود ، قدم می گذارید ، هیچ محدودیتی وجود ندارد بالاترین سطح سلامتی ، زیباترین ترکیب جسمی ، اوج توانایی حرکتی و غیره …

هدف ، آموزش و اجرا 

سه کلمه کلیدی و طلایی که در عرصه فیتنس بلاگر باید دائما زیرنویس افکار مغزتان باشد .

هدف فیتنس بلاگرها جذب مخاطبان و افزایش آمار جامعه ورزشی بوده و در وهله دوم به فکر درآمد هستند .

فیتنس بلاگرها سلامتی خود را اولویت قرار داده و چون با علاقه و با خواسته قلبی ، سراغ این رشته می روند ، با عشق کار می کنند . آن ها با علاقه آموزش می دهند . یک بلاگر موفق کسی است که در زمینه علاقه اش فعالیت می کند زیرا می داند در غیر اینصورت فقط چند سال می تواند دوام بیاورد و کار کند .

بلاگری یکی از شغل های پر درامد جهان می باشد ، البته در ایران محدودیتهایی دارد ولی جایگاه بسیار خوبی در این چند سال اخیر داشته است . از همین حالا محتوای خاص خودتان را تولید کنید و در زمینه مورد نظر ارایه بدهید و یادتان باشد برای بلاگر شدن ، شما حتما باید محتوای متنی ، تصویری و یا صوتی خودتان را تولید کنید . هر محصولی تاریخ انقضایی دارد و در دنیای معروف شدن هم این مورد صدق می کند . افراد در یک برهه زمانی خاصی می توانند بدرخشند و در زمان هایی که افراد جوان تر با ایده های ناب تر از راه می رسند ، مطمئناً افراد قدیمی کمتر دیده می شوند . پس بلاگرهای حرفه ای در کنار درامدی که دارند به شغل های دیگری روی می آورند چون از این موضوع کاملا آگاه هستند .

ثبت اطلاعات فیتنس بلاگر

در صورتی که فیتنس بلاگر هستید و یا علاقمند هستید در این حوزه فعالیت کنید ، لطفا اطلاعات خود را در فرم ثبت اطلاعات فیتنس بلاگر ، برای ما ارسال کنید . کارشناسان ما جهت تبلیغات حوزه ورزش و یا همکاری های دیگر به زودی با شما تماس میگیرند و پیشنهادات شرکت های ورزشی را برای شما ارسال می کنند .

نظر شما در مورد بلاگر شدن چیست ؟ آیا تلاش برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق ، کار آسانی است ؟