سس رژیمی کاله پرو

بسیاری از وسایلی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم برای خود تاریخچه ای دارند که دانستن آن می تواند بسیار جالب باشد ، یکی از این وسایل تردمیل (treadmill) است . اگر گمان کرده‌اید تردمیل وسیله‌ای امروزی و مختص دوران معاصر است ، سخت در اشتباه هستید . تاریخچه تردمیل امروزی به ۴ هزار سال پیش بازمی‌گردد .

تردمیل‌ های مدرن یا امروزی بیشتر برای دویدن ، راه رفتن و در مجموع برای ورزش‌های هوازی (کاردیو) و استفاده‌های درمانی به کار گرفته می‌شود . اگرچه هنوز وجود تسمه‌ ای بر محوری نقاله‌ ای و گردان ، در ساختار آن رعایت می‌شود ، اما موتور وجه تمایز آن با دوران باستان است . در گذشته چرخیدن این صفحۀ گردان به کمک حیوانات یا نیروی انسانی انجام می‌گرفت و امروزه این کار را موتور الکتریکی می‌کند .

تاریخچه دستگاه تردمیل

داستان تردمیل به سال ۱۸۷۵ میلادی باز می گردد . زمانی که افراد در جست و جوی راه حلی جهت تولید نیرو برای بخشی از ابزارهای کشاورزی خود بودند . آن ها چرخ هایی را ابداع کردند که به وسیله ی نواری به چرخش در می آمدند تا نیرو تولید کنند . نوارها در اندازه های متفاوت ، مطابق با اندازه ی حیوانات مختلف ساخته شد . اندازه های کوچک برای دویدن سگ ها و گوسفندها در دستگاه های بسته بندی آسیاب یا روغن گیری و انواع بزرگ تر برای دویدن اسب ها جهت خرمن کوبی طراحی شد .

 اگر دقت کنید treadmill دو بخش دارد ، tread که معنی راه رفتن و پا گذاشتن را می‌دهد و mill که معنی آسیاب کردن را می‌دهد .

زمانی از اشکال ابتدایی تردمیل برای انتقال نیروی عضلانی حیوانات و انسان و انجام کارهایی مثل بالا بردن و پمپ کردن آب و آرد کردن استفاده می‌شد .

 

تاریخچه تردمیل در کشاورزی

 

در دوران باستان از سازو‌کارهایی شبیه به این وسیله برای برداشتن آب از چاه یا رودخانه نیز کمک گرفته می‌شد . همچنین در آب‌انبارها یا آسیاب‌ها نیز از آن به شکل‌های گوناگون استفاده می‌شده است .

 

تاریخچه تردمیل در گذشته

تردمیل در زندان ها

سالها این رویه ادامه داشت تا اینکه روند بعدی که باعث امروزی‌تر شدن تردمیل‌ها و نزدیک شدن تردمیل‌ها به کاربرد خانگی امروزی آنها شد ، زندان‌ها بود !

 

تاریخچه تردمیل در زندان

 

در سال ۱۸۱۸ ، یک مهندس انگلیسی به نام  سر ویلیام کابیت (Sir William Cubitt) ، ماشینی به نام تردویل tread-wheel ساخت ، هدف او ایجاد تغییر و کار کشیدن از زندانیان لجوج و بیکار بود . زندانی‌ها در این ماشین باید روی استوانه‌ای که ۲۴ پره به شکل شبیه پله داشت ، گام می‌نهادند و با تلاش برای بالا رفتن از آن باعث گردش آن می شدند . 

استفاده از این وسیله در زندان‌های انگلیس معمول شد ، طوری که زندانی‌ها در شیفت‌های هشت ساعته به کار گرفته می‌شدند و روزانه معادل ۲۲۰۰ متر پا می‌زدند . این بیگاری و کار طاقت‌فرسا توأم با سوء تغذیه ، باعث مصدومیت و بیماری زندانی‌ها می‌شد ، اما این امر مانع خرید تردویل‌ها (tread-wheel) در انگلیس و آمریکا نمی‌شد .

وحشتی که این دستگاه در دل زندانی‌ها در انگلستان ایجاد می‌کرد ، بیش از سختی کار با آن ، یکنواختی و عدم تنوع کار با آن بود . بعد از سال ها ، یک نگهبان زندان در نیویورک نیز ، دستگاه تردمیل را به زندان های آمریکا هم منتقل کرد و از آن برای شکنجه کردن زندانیان در آمریکا استفاده کردند .

 

تاریخچه تردمیل در زندان ها

طبق تاریخچه دستگاه تردمیل ، این تکنولوژی در زندان های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت . این وسیله شکنجه ، توسط مخترع انگلیسی به اسم ویلیام کوبیت اختراع شد . هدف از ساخت این دستگاه ورزش هوازی نبود ، بلکه فقط ابزاری جهت شکنجه کردن زندانی ها بود .

تدریجا ، با گذشت سال ها ، آمریکایی‌ها ، این شکل از کار را ، در زندان‌ها متوقف کردند و به جای آن ، زندانی‌ها را وادار به کارهای دیگری مثل چیدن پنبه و خرد کردن تخته‌ سنگ‌ها کردند . در انگلیس هم در اواخر قرن نوزدهم استفاده از تردویل‌ها ممنوع شد .

بعد از گذشت سالیان طولانی (تقریبا یک قرن) ، استفاده از این وسیله در انگلیس نیز ، بخاطر رفتار خشونت بار زندانی ها ، غیرقانونی اعلام گردید .

 

تاریخچه تردمیل در پزشکی

دستگاه تردمیل به عنوان دستگاه پزشکی

بر اساس تاریخچه دستگاه تردمیل در سال ۱۹۵۲ ، این وسیله توسط کاردیولوژیست رابرت بروس (Robert A. Bruce) که او را پدر کاردیولوژی تمرین می نامند و دستیار او وین کوئینتون به عنوان دستگاهی پزشکی ، ابداع شد . او آزمون استاندارد فشار را برای تشخیص و ارزیابی بیماری های قلب و ریه ، ارایه کرد .

 

اختراع تردمیل

 

از این زمان به بعد تردمیل‌ها به بوته فراموشی سپرده شدند ، تا اینکه دکتر کنت کوپر (Dr. Kenneth H. Cooper) در سال ۱۹۶۸ ، کتابی به نام ورزش هوازی یا Aerobics نوشت که در آن اشاره شده بود اگر شخصی چهار تا پنج روز در هفته ، هر بار هشت دقیقه بدود ، شرایط فیزیکی بهتری خواهد شد . ویلیام استاب (William Staub) یک مهندس مکانیک بود و این کتاب را خواند و به فکر ساخت یک تردمیلی ورزشی افتاد . نام نخستین تردمیل PaceMaster 600 بود ، او نمونه ابتدایی این دستگاه را برای دکتر کوپر فرستاد ، دکتر کوپر نخستین خریدار این تردمیل شد و به این ترتیب نخستین کارخانه تولید تردمیل در کلیفتون واقع در نیوجرسی به راه افتاد .

 

تاریخچه اختراع تردمیل

 

دستگاهی را که امروزه به نام تردمیل می‌شناسیم ، مهندس مکانیک آمریکایی ویلیام استاب (۲۰۱۲-۱۹۱۵) در اواخر دهۀ ۶۰ میلادی و به منظور استفادۀ خانگی اختراع کرد ، اما چنانکه گفتیم ، این ابزار در تمام دوره‌های تاریخی برای ورزش به کار نمی‌رفته است .

 

تردمیل مدرن

 

با توجه به پیشرفت روز افزون دنیای امروزی ، انسان کارها دیگر به تنهایی انجام نمی دهد و فعالیت بر روی کاری برای آن بسیار آسان شده است . پس فعالیت و تحرک انسان کاهش چشم گیری داشته و باعث اضافه وزن و آسیب جدی به بدن شده است .

سرما و گرما ، بیماری ، آلودگی هوا مانع از پیاده روی آسان و با بازدهی بالا می شود ، بنابراین باید یک راه حل جایگزین و مفید باشد . تردمیل بهترین جایگزین برای پیاده روی هر روز است . شما با نیم ساعت ورزش با این دستگاه می توانید سلامت اندام خود را تضمین کنید .

 

تردمیل امروزه شانس سالم و متناسب زیستن را برای زندگی مدرن و شهری انسانها ایجاد کرده است . برای هر خونه شهری واجبه که یک تردمیل داشته باشه چون ایجاد فضای حرکتی در سلامت و تندستی خانواده نقش کلیدی دارد . شما میتوانید برای مشاوره رایگان و خرید تردمیل با کارشناس فروش تردمیل به شماره ۰۹۱۲۶۹۸۱۲۵۴ تماس بگیرید و از تخفیف برای کاربران جیم سنتر استفاده نمایید .