پرو شیر کازئین کاله پرو

در این مقاله قصد داریم تا با یکی از روش‌های نوین ورزش و لاغری که به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده است آشنایی پیدا کنیم و بتوانیم با توجه به مزایا و معایب ورزش EMS در مورد استفاده و یا عدم استفاده از آن اطمینان پیدا کنید.

EMS که مخفف عبارت Electrical Muscle Stimulation می‌باشد به معنای تحریک الکتریکی عضله است.

خوب سعی می کنم به زبان ساده و قابل فهم برایتان توضیح بدهم. ما برای اینکه بتوانیم عضله خود را منقبض کنیم و حرکتی در بدن ایجاد کنیم ابتدا دستور را در مغز که مرکز فرماندهی بدن است صادر می کنیم. به طور خلاصه ای ام اس روشی است که در آن این دستور به جای مغز از یک دستگاه صادر می شود! اما چطور؟

این دستگاه که تولید کننده پالس های الکتریکی است به وسیله الکترود به عضلات مد نظر متصل می شود و تعداد و شدت انقباض در ثانیه افزایش می یابد! نام دستگاهی هم که در این روش به کار می رود همان ای ام اس است. پس تا اینجا فهمیدیم چیزی به نام ورزش ems وجود ندارد. ای ام اس یک دستگاه و روش است برای تحریک بیشتر عضلات نه یک ورزش.

به این صورت که انقباضی که در عضلات به واسطه وزنه ها رخ می دهد توسط دستگاه انجام می شود. این امر منجر به نتایج قابل توجهی در افزایش حجم عضله های بدن بدون حمل وزنه های سنگین می شود. در نتیجه مفاصل شما هیچگونه فشاری را متحمل نشده و از آسیب های روش های رایج بدنسازی حفظ می گردند.

 

فواید تمرین با ems

تأثیرات تحریک الکتریکی عضلات

EMS تمرینی برای کل بدن است که تمامی عضلات را تقویت می‌کند. از طریق این عضله‌سازی مؤثر، بدن ما کالری بیشتری می‌سوزاند، که به ما در کاهش وزن و کاهش چربی بدن کمک می‌کند. EMS همچنین سلولیت را از بین می‌برد و پوست ما را سفت می‌کند. همچنین روشی مؤثر برای پیشگیری و توان‌بخشی در مشکلات رایج کمر مانند فتق دیسک و تنش‌های عضلانی است.

تاریخچه EMS

ای ام اس برای اولین بار در قرن ۱۸ ابداع شد و پس از آن کاربرد اصلی آن در فیزیوتراپی و بازتوانی مشکلات اسکلتی-عضلانی بوده است. با این روش می توان بدون حرکت مفاصل عضلات را تحریک و تقویت کرد و در موارد آسیب دیدگی از آتروفی یا همان تحلیل عضلانی پیشگیری کرد. جالب است بدانید در آمریکا سازمان غذا و دارو بر استفاده از دستگاه های ای ام اس نظارت می کند و قوانین خاصی برای آن وجود دارد.

سابقه این دستگاه در ورزش به سال ۱۹۶۰ برمی گردد، جایی که برای اولین بار ورزشکاران شوروی سابق از روش آن برای آماده سازی خود استفاده کردند و ادعا کردند این روش نیروی عضلانی را تا ۴۰درصد افزایش می دهد. 

در سال های اخیر EMS وارد حیطه تناسب اندام شده است و کمپانی های متعددی EMS های پوشیدنی (جلیقه ها و لباس های کل بدن) EMS Whole Body را تولید کرده اند که به صورت بی سیم (Wireless) توسط یک تبلت و با هدایت مربی کنترل می شوند. این پدیده جدید دنیای فیتنس ادعاها، مزایا و معایبی دارد که در ادامه درباره آن صبحت می کنم.

 

فواید تمرین ems

فواید تمرینات ای ام اس EMS

اولین و مهمترین مزیت تمرینات EMS بهبود عضلات در هنگام انقباض آن ها می باشد. این تمرینات علاوه بر شکل دادن و زیبا کردن عضلات قسمت های مختلف باعث می شوند تا قسمت هایی که دچار مشکل هستند به راحتی بافت های آسیب دیده ی خود را ترمیم نمایند. از این روش و تمرینات به عنوان تمرینات توانبخشی در بیمارستان ها بسیار استفاده می شود. تقویت عضلات کمر و عضلات مرکزی بدن از دیگر مزایای EMS یا ایکس بادی می باشد. در مورد مزایای EMS می توان به این نکته اشاره نمود که دستگاه بدون هیچ فشاری تمرینات عضلانی را روی بدن کسانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند انجام می دهد و همین امر باعث می شود تا روند بهبودی فرد سرعت بیشتری پیدا کند.

EMS یک ابزار عالی برای کمک به توانبخشی پس از آسیب به عضلات است. این دستگاه نه تنها بر روی بازیابی قدرت عضله کار میکند، بلکه در ترمیم بافت‌های آسیب دیده نیز مؤثر است.

برای افرادی که آسیب زیادی به کمرشان وارد شده و به یک صندلی یا صندلی چرخدار در چند ماه محدود میشوند، برداشتن اولین گام به سمت پیاده روی می‌تواند درد آور و گاهی اوقات غیر ممکن باشد.

تقویت عضلات کمر و عضلات مرکزی بدن پس از ماه‌ها بی‌تحرک بودن ترسناک است. EMS می‌تواند برای بازیابی موثر این عضلات و ایجاد قدرت با کمترین درد و استرس به مفاصل، مورد استفاده قرار گیرد. بیماران فیزیوتراپی نتایج شگفت‌ انگیز از خدمات درمانی  EMS دیده‌اند و پیشرفت رو به جلو داشتند. یکی از مزایای عمده استفاده از فناوری EMS برای درمان آسیب‌های فیزیکی این است که هیچگونه فشار اضافی بر روی مفاصل، تاندون‌ها یا رباط‌ها ندارد.

افراد دارای تناسب اندام که به دنبال عضله سازی بیشتر هستند، ممکن است در این قسمت نا امید شوند چون این تکنولوژی به سیستم عصبی مرکزی که یک جز اصلی ساخت عضله است را فعال میکند. اگر به دنبال رسیدن به تفکیک عضلات و ترکیب بدنی عالی هستید، ممکن است به این نتیجه دلخواه نرسید.

این روش معمولا بیشتر توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمایل دارند تناسب اندام و فرم بدن خود را به شکلی سریع و موثر بهبود بدهند. برخی از افراد به دلیل مشغله‌های زیاد نمی‌توانند به طور منظم ورزش را دنبال کنند به همین خاطر باید روشی را مورد استفاده قرار دهند که در کمترین زمان نتیجه مثبتی را برایشان رقم بزند. به عبارتی دستگاه EMS می‌تواند به عنوان یک ابزار اثربخش برای توانبخشی به عضلات بعد از آسیب نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این تکنولوژی می‌تواند برای کسانی که مدت زمان زیادی تحرک نداشته‌اند و یا اندام متناسبی ندارند نیز مفید باشد.
در واقع این دستگاه می‌تواند به ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک شایانی کند. فرضا افرادی که در قسمت کمر دچار آسیب شده‌اند و حتی قادر به فعالیت‌هایی مثل پیاده روی نیستند هم می‌توانند با استفاده از روش EMS فعالیت‌های خود را مجددا شروع کنند.
از مزایای دیگر این روش می‌توان به درمان آسیب‌های فیزیکی اشاره کرد که بدون هیچ‌گونه فشار اضافی بر روی تاندون ها و مفاصل اعمال می شود. به این شکل مفاصل بدون هیچ آسیب اضافه ای بازسازی و ترمیم می شوند.
از دیگر فواید ورزش ای ام اس می‌توان به قابلیت از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی توسط دستگاه ای ام اس اشاره کرد. از طرفی قادر خواهید بود تا به اندام خود فرم دهید و بدن زیباتری داشته باشید. هم چنین به کمک این روش از بین رفتن چربی‌های زائد اندام ها را شاهد خواهید بود. چرا که این روش متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد.

نکته‌ای که در مورد تکنولوژی EMS بهتر است مدنظر داشته باشید این است که در زمانی کمتر از یک ساعت و به تنهایی قادر نیست تا تغییرات چشمگیری در اندام شما به وجود آورد و باید به عنوان یک مکمل در کنار ورزش‌های هوازی و یا قدرتی دیگر انجام شود تا به فرایند عضله سازی کمک کند. هم‌چنین این روش نباید بیشتر از سه بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

از جمله نکاتی که باید در مورد روش ای ام اس در نظر داشته باشید این است که فرد نباید بعد از رسیدن به نتیجه مطلوب کار با این دستگاه را ترک کند چرا که ماهیچه‌های فرد، ضعیف شده و مجددا به حالت اولیه بر می‌گردد. مشابه همان اتفاقی که با ترک کردن ورزش سنتی هم رخ می‌دهد. از این رو با دو یا سه جلسه تمرین در هر هفته قادر خواهید بود ضمن آن که به اندام ایده آل خود برسید آن را حفظ کنید.

از دیگر مزایای EMS می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • زیباسازی و فرم دهی به بدن
  • مفاصل نسبت به دیگر ورزش های بسیار کمتر درگیر می شوند
  • از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی و بافت های پوستی
  • صرفه جویی در زمان
  • تاثیر گذاری بیشتر و سریع‌تر
  • قابلیت کنترل و تمرین دادن عضلات به صورت جداگانه

 

فواید ems

مضرات و عوارض  تمرین با EMS

ای ام اس هم ممکن است دارای معایبی باشد. موردی که بیشتر از همه به عنوان عوارض ورزش ای ام اس مطرح می شود، تمرین زدگی می باشد، به طوری که فرد رغبتی برای انجام مجدد این حرکات ندارد.

در این روش نمی‌توانید شدت تمرینی که انجام می‌دهید را احساس کنید و در واقع بدن به فرصتی نیاز دارد تا بتواند شدتی که به آن وارد می‌شود را متوجه شود. به همین خاطر اگر فرد زمان کافی برای ریکاوری در نظر نگیرد ممکن است نتواند اهداف مطلوب خود را کسب کند.

از نظر تئوری مشکل EMS این است که عضلات را به صورت غیرارادی فعال می کند در نتیجه مکانیزم توسعه قدرت در سیستم مرکزی اعصاب توسعه نمی یابد. یعنی EMS نمی تواند هیچ گاه به اندازه یک اسکوات سنگین که به صورت ارادی انجام می شوند موثر باشد.

منابع علمی متفاوتی گزارش کرده‌اند که جلسات طولانی مدت یا استفاده از امواج با فرکانس بالا باعث رابدومیولایسیس (نوعی آسیب عضلانی) در افراد آماتور و حتی ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود.

 نکته‌ی مهم این است که با محدود کردن زمان هر جلسه و عدم استفاده از فرکانس‌های بالا می‌توان به سادگی از این عارضه جلوگیری کرد. درصورت احساس درد شدید ورزشکار بایستی به پزشک (جهت معاینه بالینی و سرم سنجی آنزیم کراتین کاینز) ارجاع شود.

البته تمام عوارضی که گفته شد، درهر فردی متفاوت است. و ممکن است شما پس از انجام ای ام اس هیچ کدام از عوارض گفته شده را تجربه نکنید.

 

فواید ورزش ems

آیا تمرینات ای ام اس (EMS) باعث لاغری می شود؟

جلیقه ها و لباس هایی که برای این تمرینات طراحی شده اند، باعث تحریک عضلات و در نهایت رسیدن به اندام دلخواه و مناسب خواهند شد.

بعضی از افراد به دنبال راهی برای رسیدن سریع به وزن مورد نظر خود هستند و برای لاغر شدن تمام راه های موجود را امتحان می کنند. ای ام اس ممکن است یکی از گزینه های شما برای لاغری باشد اما از معایب ورزش ای ام اس این است که  احتمال دارد نتیجه قطعی از این روش ها نگیربد.

ای ام اس راه مناسبی برای لاغری می باشد، شاید بتوان یکی دیگر از  معایب دستگاه ای ام اس را هزینه تهیه آن دانست. البته ورزشگاه های مجهز و با کیفیت دارای این دستگاه می باشند و شما می توانید با مراجعه به این ورزشگاه ها از دستگاه ای ام اس استفاده کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست این وسیله ورزشی مفید را تهیه کنید.

 

ems

 

آیا تمرینات ای ام اس (EMS) با درد همراه است؟

تمرینات ای ام اس به هیچ وجه دردناک نیست، دستگاه ای ام اس پالس های الکتریکی را به صورت خیلی ضعیف به بدن منتقل می کند و بعد از گذشت زمان کوتاهی بدن به این پالس ها عادت می کند، اما به هیچ عنوان ای ام اس با درد همراه نیست.

 

آیا تمرینات ای ام اس (EMS) محدودیت سنی دارد؟

با توجه به مضرات ورزش ems برای سنین کمتر از ۱۶ سال، تمرینات ای ام اس برای این گروه توصیه نمی شود. در عین حال محدودیت سنی برای افراد بالاتر از این سن وجود ندارد.
مربی ها با توجه به مضرات ems حرکات را برنامه ریزی و پیاده سازی می کنند که کمترین آسیب به بدن وارد شود. همانطور که پیش از این گفته شد بدون برنامه ریزی ممکن است به بدن خودتان آسیب بزنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، تمرینات خود را بر اساس برنامه دقیق مربی مربوطه پیش ببرید.

 

ای ام اس

 

دستگاه ای ام اس (EMS) چند نوع است؟

دستگاه های ای ام اس ۲ نوع هستند. نوع اول مدل بی سیم و نوع دوم باسیم است و هر دوی این دستگاه ها راه و روش خاصی برای استفاده دارند. در نوع بی سیم آن یک تبلت مدیریت دستگاه را به عهده دارد.

 

آیا دستگاه ای ام اس (EMS) برای سیستم عصبی خطر آفرین است؟

خیر، پالس های دستگاه ای ام اس هیچ نوع خطری برای سیستم عصبی و مغز ندارد، این پالس ها به صورت امواج ناچیز انتقال می یابد و خطری انسان را تهدید نمی کند. در این زمینه آزمایش های متعددی در سراسر جهان انجام شده است که نتایج همگی نشان دهنده، بی خطر بودن این پالس هاست.

چه افرادی نمی توانند از دستگاه ای ام اس (EMS) استفاده کنند؟

بسیاری از افراد منعی برای استفاده از دستگاه ای ام اس ندارند، اما با توجه به مضرات ems برای برخی افراد اگر دچار مشکلات جسمی و یا شرایط زیر هستید، نباید از دستگاه ای ام اس استفاده کنید:

  • افرادی که مبتلا به تشنج هستند.
  • افرادی که به سرطان مبتلا هستند.
  • بیماران هموفیلی.
  • افرادی که بیماری های عفونی دارند.
  • افراد مبتلا به فشار خون.
  • افرادی که بیماری پوستی دارند.
  • افرادی که تومور دارند.
  • افراد مبتلا به ام اس و بیمارهای عصبی .
  • افرادی که باردار هستند.
  • افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند.
  • افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستند.


به ‌طورکلی : هر فردی که از سلامتی برخوردار بوده و قادر به انجام ورزش بدون هیچ مشکلی باشد می‌تواند در جلسات تمرینی EMS شرکت کند!

 

فواید ای ام اس

 

نتایج بدست آمده از تحقیقات درباره تاثیر ای ام اس (EMS) برای درمان بیماری ها چگونه است؟

بر خلاف تصور عموم مردم، این دستگاه تنها برای لاغری استفاده نمی شود، بلکه در بسیاری از موارد می تواند در درمان بیماری ها اثر فوق العاده داشته باشد. درادامه به بخشی از این موارد اشاره می شود:

  • عضلات کف لگن بازسازی و تقویت می شوند.
  • گردش خون افزایش می یابد.
  • پوست شفاف می شود.
  • چربی های بدن کم می شود.
  • باعث افزایش روند رشد خواهد شد.
  • برطرف شدن افسردگی به علت افزایش وزن.
  • کم شدن وزن.
  • رسیدن به اندام دلخواه.
  • کم شدن سلولیت.
  • جلوگیری از تکرر و بی اختیاری ادرار.
  • ترمیم قسمت هایی که بعد از عمل های جراحی دچار تحلیل شده اند.

توصیه های غذایی برای افرادی که به روش ای ام اس (EMS) ورزش می کنند، چیست؟

ای ام اس ورزشی سنگین بوده و انرژی قابل توجهی نیاز دارد، از این رو به منظور جلو گیری از عوارض ورزش ای ام اس لازم است مقدار زیادی آب به بدن برسد، بهتر است میزان مصرف آب مشخص شود، طوری که نیم لیتر آب قبل از شروع تمرینات و ۲۵۰ سی سی در هنگام تمرینات و نیم لیتر دیگر بعد از تمرینات مصرف شود.
بدن برای جبران انرژی علاوه بر مصرف آب به منابع دیگر هم نیاز دارد و باید موارد مورد نیاز بدن با مصرف کربوهیدارت ها، میوه ها و سبزی ها و غذاهایی که کلسیم و منیزیم و سدیم دارد و همچنین مصرف ویتامین هایی مانند ب۱ و ب ۱۲ و سی جبران شود.

 

فواید ورزش با ems

تصور اشتباه رایج این است که ضربات الکتریکی برای بدن شما مضر هستند. در واقع برعکس این مطلب درست است. فرکانس پایین برای انسان خطرناک نیست، بنابراین نیازی نیست که نگران آسیب‌دیدگی در اثر ضربه‌های الکتریکی باشید.

تحریک الکتریکی عضلات نوعی تمرین بسیار سودمند، قدرتمند و با صرفه‌جویی در زمان است.

فواید تمرینات ems

تمرین با دستگاه EMS در چه مکانی باید انجام شوند؟

مراکز کوچک زیادی وجود دارند که در ارائه تمرینات EMS تخصص دارند. معمولاً آنها بخشی از یک سیستم دارای حق امتیاز ارائه آن هستند، به‌عنوان‌ مثال، مراکزی مانند Bodystreet ، fitbox ،EnergyStreet و غیره. مقیاس این مراکز کوچک از حدود ۸۰ تا ۳۰۰ مترمربع می‌باشد و همیشه یک مربی شخصی حضور دارد که در طول مدت اقامت شما مراقب شما است.

اما انجام تمرینات EMS در سایر مکان‌ها نیز ممکن است. برخی از سالن‌های ورزشی نیز مانند مراکز بهداشتی، سالن‌های آرایش و هتل‌ها این تمرینات ابداعی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، تمرینات EMS گزینه مناسبی برای مربیان شخصی و ایجاد خوداشتغالی هستند زیرا حمل‌ و نقل وسایل EMS بسیار آسان است و اجرای جلسه تمرین تقریباً در همه‌جا قابل انجام است.1


فواید تمرینهای ems

 

تمرینات ems چگونه است ؟

 ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این تمرین ها چگونه هستند…

هر جلسه تمرین EMS حدوداً ۲۰ الی ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید . ابتدا یک جلیقه به شما پوشانده خواهد شد که احساس می کنید یکی از حرفه ای ترین ورزشکاران دنیا هستید .کمی بعد مربی از شما خواهد خواست در حین دریافت ایمپالس های الکتریکی برنامه بدنسازی شامل چند حرکت مختلف نظیر اسکوات ، جلو بازو با دمبل و .. را با وزنه های سبک انجام دهید که البته با توجه به دریافت ایمپالس های الکتریکی در انتها حتی وزنه ۵ کیلوگرمی را نیز به سختی قادر خواهید بود حرکت دهید .

 

چه کسی از تمرینات EMS نفع می‌برد؟

این موضوعات به این معنا نیست که این تکنولوژی بی‌فایده است و فواید ذکر شده برای آن صحیح نیست. بلکه این تکنولوژی برای کسانی که تناسب اندام ندارند و یا مدت زیادی بی‌تحرک بوده‌اند می‌تواند مفید باشد.

همچنین این تکنولوژی می‌تواند برای کسانی که اندام مناسبی دارند به تشخیص و اصلاح عدم تعادل عضلات کوچک کمک کند، همچنین می‌تواند برای گرم کردن مفید باشد و به گروهی از عضلات که در حال توانبخشی هستند، کمک کند.

 
فواید تمرین های ems
 

EMS چه کاربردی دارد؟


طبیعتا EMS نیز مانند سایر تمرین‌ها و فعالیت‌های ورزشی تاثیر مستقیم روی سلامت دارد. اما به صورت فهرست‌وار به موارد زیر اشاره می‌کنم.
در پزشکی و درمان، تحقیقات نشان داده با تمرینات EMS به علت افزایش بافت عضلانی این نتایج حاصل می‌شود:
• کاهش درد‌های ناحیه پشت و کمر
• تقویت عضلات کف لگن
• کاهش و جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار
• تقویت عضلات تحلیل‌رفته بعد از جراحات و یا عمل‌های جراحی

کاهش وزن (لاغری) و زیبایی:

به کارگیری بیشترین گروه‌های عضلانی در متد تمرینی EMS باعث حصول نتایج زیر می‌شود:
• افزایش هورمون رشد
• افزایش گردش خون
• بالا رفتن صعودی متابولیسم تا ۷۲ ساعت بعد از تمرین
• کاهش توده چربی
• کاهش سلولیت
• شفافیت پوست
• جلوگیری از شل‌شدگی و افتادگی بافت‌های بدن
• رفع افسردگی ناشی از اضافه وزن


ورزش و تندرستی :

در این متد استقامت و توان انفجاری ورزشکاران افزایش و عملکرد آن‌ها بهبود می‌یابد. در متد‌ ای‌ام‌اس به دلیل کافی بودن فشار تمرین و بالا بودن نیروی مورد نیاز برای اجرای حرکات٬ هر دو نوع تار (تار‌های تند انقباض و تار‌های کند انقباض) به صورت تصادفی و همزمان فعال و منقبض می‌شوند که این امر موجب
• فرایند عضله‌سازی بیشتر
• کاهش چربی به مراتب بیشتر
• افزایش توان انفجاری و سرعت بدن می‌شود.

فواید ems

 

توصیه های غذایی برای کسانی که هم‌اکنون با روش EMS ورزش می‌کنند

به علت پر فشار بودن تمرین و بالا رفتن آنزیم کراتین کیناز بعد از تمرین، نوشیدن مقادیر زیادی آب از نکات لازم و ضروری است که می‌تواند اسید لاکتیک اضافی را از بدن دفع و از کوفتگی‌های عضلانی و سردرد جلوگیری کند. میزان آب مصرفی باید به طور کل افزایش یابد به طوری که قبل از تمرین حداقل ۰٫۵ لیتر، حین تمرین ۲۵۰ سی‌سی و بعد از تمرین ۰٫۵ لیتر آب مصرف شود و بعد از آن نیز میزان آب بدن را باید افزایش داد.
از آن‌جایی که ای‌ام‌اس یک روش تمرینی پرفشار است به طور عمده نیاز به ذخایر کربوهیدرات دارد. مزیت استفاده از ذخایر غنی انرژی و داشتن متابولیسم بهتر در آن است که شخص با انرژی و فشار بیشتری می‌تواند تمرین کند و در نتیجه کالری بیشتری مصرف می‌کند. به علاوه زمانی که عضلات در حال ساخته شدن هستند، کالری بیشتری در زمان استراحت مصرف می‌کنند و به طور کل این امر منجر می‌شود تا ذخایر چربی به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند؛ بنابراین ضروری است که ورزشکار حداقل ۲ ساعت قبل از تمرین با ذخایر غنی از کربوهیدرات (ذخایر گلیکوژن) برای تمرین حاضر شوند تا بتوانند انرژی لازم برای انجام تمرینات پر فشار EMS را داشته باشند.
مواد معدنی: در متد تمرینی ای‌ام‌اس به علت تحریک و به کارگیری زیاد فیبر‌های عضلانی مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غذا‌هایی که دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مصرف ویتامین‌هایی از جمله B1 ٬ B12 و C همراه با تمرینات EMS لازم است.

 

 جلوگیری از بیش تمرینی و تخریب عضلانی 

هر آسیبی که با ورزش برطرف می‌شود، با EMS هم برطرف خواهد شد، اما به علت آنکه تلاش فرد با میزان فعالیت عضلانی او تعادل ندارد، ممکن است به لحاظ روانی دچار بیش تمرینی شود.

چون فرد آمادگی پذیرش فشار عضلانی در ورزش با EMS را ندارد، احتمال اینکه دچار عوارضی چون «رابدومیولیز» یا تخریب عضلانی شود، زیاد است، بنابراین فعالیت با این دستگاه باید تحت نظر پزشک انجام شود و باید این معایب را در نظر بگیریم.

 استفاده از EMS در حرکات اصلاحی 

مثلا برای زانو درد توصیه شده است که عضلات قدامی ران تقویت شود، با استفاده از EMS ، بدون اینکه فرد تلاش زیادی کرده باشد و یا بدون اینکه مفصل خود را زیاد خم و راست کند، می‌تواند عضلات چهارسر رانی را تقویت کند.

فردی که از لحاظ پاسچر بدن یا ساختار قامتی مشکلی در زانوی خود دارد، به عنوان مثال با زانوی ضربدری روبرو است، عضلات و ساختار‌های بخش خارجی زانویش سفت و کوتاه شده و ساختار‌های بخش داخلی زانو هم شل و ضعیف است، با استفاده از این دستگاه مثل هر نسخه ورزشی دیگر بخش ضعیف آن تقویت می‌شود.

 

امیداوریم با خواندن این مقاله با مزایا و معایب ورزش ای ام اس به خوبی آشنا شده باشید. در صورتی که شرایط استفاده از دستگاه EMS را داشته باشید و در شرایط جسمانی خاصی نباشید، این روش می‌تواند در کنار ورزش‌های هوازی و یا قدرتی ، با توجه به مزایای قابل توجهی که دارد به عنوان یک روش تکمیل کننده و متنوع تمرینی ٬ به شما در رسیدن به اهداف مطلوبتان کمک کند.


برای تمرین با دستگاه ای ام اس (EMS) ، شما می توانید به باشگاه ایکس بادی مهتاب واقع در منطقه گوهردشت در کرج مراجعه کنید و از تخفیف این مجموعه برای کاربران جیم سنتر استفاده نمایید .