پرو شیر کازئین کاله پرو

کمپانی اپل سال‌هاست که به‌دنبال یافتن راهی جهت نفوذ در بازار تناسب اندام است و برای طراحی سرویسی متفاوت در این زمینه ابتدا برنامه‌های سلامت را در ساعت‌های هوشمند خود به‌کار برد ، با آنالیز نتایج به‌دست آمده از سوی کاربران و دست یافتن به درصد بالای رضایت از سوی مشتریان در استفاده از این نوع سرویس ، در کنفرانس اطلاع‌رسانی خود به نام Time Files در سال ۲۰۲۰ سرویس اشتراکی جدید اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness Plus) را معرفی کرد .

سرویس اپل فیتنس پلاس

اپل فیتنس پلاس چیست ؟

اپل فیتنس پلاس مجموعه خدماتی است که اپل تحت پوشش یک برنامه اشتراکی در زمینه ورزش و تناسب اندام ارائه می کند . این خدمات شاخه های مختلفی از تمرین های ورزشی و حرکات مختلف ، مانند تمرین های تناوبی با شدت بالا (HIIT) ، تمرینات اصلی ، تمرینات قدرتی ، پیاده‌روی یا دویدن روی تردمیل ، دوچرخه‌سواری و قایقرانی در فضای داخلی ، یوگا ، کار با تردمیل ، رقص و حرکت های کششی و مدیتیشن را پوشش می دهند .

در سپتامبر ۲۰۲۱ ، اپل پیلاتس را نیز به همراه کلاس‌های مدیتیشن جدید اضافه کرد . در هر فعالیتی که ترجیح می‌دهید ، هر هفته جلسات جدیدی اضافه می‌شود و هر جلسه بین پنج تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد .

توجه کنین که این تمرینات ، جوری طراحی شدن که در فضاهایی مثل منزل ، اتاق هتل ، پارک و حتی باشگاه بدنسازی هم قابل انجام باشن . فقط کافیه بتونین تمرینات رو با یک دستگاه پخش کرده و اون‌ها رو دنبال کنین .

اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness Plus) دارای تمرین هایی است که توسط مربیان بدنسازی ضبط شده اند . این جلسات تحت نظر مربیان طراحی شده اند و شما می تواند از طریق آیفون ، iPad و یا Apple TV به آنها دسترسی پیدا کنید . این سرویس خدماتی همچنین مدت زمان ورزش شما را تحت نظر دارد و شدت ضربان قلب شما را می سنجد . این اطلاعات توسط اپل واچ ذخیره می شوند و بر اساس این اطلاعات ، شما می توانید میزان کالری مصرفی خود را بسنجید .

شما می توانید اشتراک اپل فیتنس پلاس خود را از طریق آیکون Fitness پلاس که در بخش زیرین اپلیکیشن فیتنس قرار دارد ، دریافت کنید .

با فیتنس پلاس ، اپل برنامه‌های تمرینی را ارائه می‌کند که می‌توان آن‌ها را تماشا کرد و با اپل واچ پیگیری‌های لازم را انجام داد تا مطمئن شوید به اهداف تناسب اندام خود دست پیدا کرده‌اید .

شما می توانید از طریق هر دستگاه مجهز به سیستم iOS (از جمله iPhone ، iPad و یا Apple TV ، Apple Watch  سری 3 یا جدیدتر) به تمرین های ورزشی اپل فیتنس پلاس دسترسی داشته باشید .

برای انجام این کار شما باید اشتراک اپل فیتنس پلاس را تهیه کنید .

اپل فیتنس پلاس

برنامه فیتنس در اپل چیست ؟

اگرچه Apple Fitness Plus و Apple Fitness نام‌های مشابهی دارند ، اما باید گفت بسیار متفاوت از هم عمل می‌کنند . تفاوت آن‌ها در این است که Apple Fitness یک برنامه سلامت و تناسب اندام ساده است که آمار حرکت ، ورزش و ایستادن شما را ثبت می‌کند ، اما Apple Fitness Plus یک اشتراک از اپل است که تعداد زیادی تمرین های ورزشی را ارائه می‌دهد .

استفاده از برنامه fitness در اپل بسیار راحت و آسان است . شما میتوانید فعالیت‌ها ، تمرینات و روند خود را در یک دایر با سه رنگ متفاوت مشاهده کنید . با پیشرفت خود دور هر دایره را کامل کنید .  با برنامه فیتنس برای ایفون شما قادر هستید با نظم تمرینات خود ا نجام دهید . حتی با وصل کردن (pair) فیتنس در اپل می توانید میزان فعالیت خود را در اپل واچ خود مشاهده کنید . همچنین مشاهده کالری سوزانده شده و کالری فعال را در قسمت مخصوص نمودار کاری مشاهده کنید . اگر فیتنس در ایفون را در گوشی خود داشته باشید ، این برنامه قادر است تا ضربان قلب شما و همچنین سرعت شما را در انجام حرکات ورزشی نشان دهد .

هنگام استفاده از fitness در اپل اگر هدف‌گذاری کنید همه چیز آسان‌تر می شود . یعنی شما قدم‌های محکم‌تری در جهت سلامتی بر می‌دارید . اگر تمام فعالیت‌های موجود در فیتنس در اپل را طی یک روز به اتمام برسانید ، خواهید دید که fintness در اپل با یک پیام هم در اپل واچ و هم در گوشی پیام تبریک می‌فرستد .  اگر ویدئو‌های ورزشی دارید یا دانلود کرده‌اید ، شما قادرید همراه با آنها ورزش‌را شروع کنید و در این حالت کار فیتنس در اپل آغاز می شود . فیتنس در اپل میتواند تمامی فعالیت های شما را با افزایش ضربانتان محاسبه کند .

ویژگی‌های برنامه فیتنس در اپل :

۱ - امکان هدف گذاری

۲ - امکان مشخص نمودن درجه حرارت بدن

۳ - محاسبه کالری مصرفی

۴ - قابلیت معین کردن ضربان قلب

۵ - اعلام اتمام فعالیت و کامل شدن چرخه با نوتیفیکیشن به کاربر


اپل فیتنس پلاس چیست

Apple Fitness Plus سرویس خود را به عنوان خدماتی مشابه Peloton با مربیان واجد شرایطی آغاز کرد که کلاس‌هایی را رهبری می‌کنند که می‌توانید در خانه در آنها شرکت کنید . اما با گذشت زمان ، به چیزی بسیار بزرگتر تبدیل شده است ، و پیاده روی در فضای باز ، دویدن ، جلسات مدیتیشن و تمرکز حواس همه در یک چهارچوب ترکیب شده‌اند . دقیقا مطابق سیاستی که اپل از ابتدا بر روی آن تمرکز کرده بود .

شرکت اپل ، اشتراک اپل فیتنس پلاس را به گونه‌ای طراحی کرده است تا به طور همزمان بتوان از آن در اپل واچ و آیفون (آی‌پد یا اپل تی‌وی) استفاده کرد . اپل واچ حرکات ، فعالیت و خصوصیات دیگر زیستی (مانند ضربان قلب و کالری سوزانده شده) کاربران را ثبت و بررسی می‌کند اما تلفن ، تبلت یا تلویزیون تنها به نمایش و ارائه تمرین و مربی می‌پردازد .

کاربران در حین تمرینات خود ، می‌توانند برای بررسی پیشرفت و اطلاعات مربوط به سلامتی خود به اپل واچ مراجعه کنند اما ناگفته نماند که این اطلاعات در پنجره‌ای در iPhone یا iPad یا تلویزیون نیز نمایش داده می‌شود . نماد مربوط به این پنجره ، هم در اپل واچ و هم بر روی صفحه نمایش دستگاه‌های متصل نیز ظاهر می‌شود .

لازم به ذکر است که اگر به سرویس +Apple Fitness دسترسی نداشته باشید ، برای ردیابی ضربان قلب خود در زمان تمرین ، باید به صورت دستی بر روی برنامه Workout در اپل واچ خود ضربه بزنید ، فعالیت تمرینی مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس آن را انتخاب کنید . هنگامی که تمرین اجرا می‌شود ، ضربان قلب خود را روی اپل واچ متصل مشاهده می‌کنید .

تفاوت در این جا است که در صورت دسترسی به Fitness Plus ، نیازی نیست تا مانیتور ضربان قلب را به صورت دستی راه اندازی کنید . در عوض ، تنها باید تمرین مورد نظر خود را در برنامه فیتنس پلاس و در آیفون ، آیپد یا تلویزیون متصل اجرا کنید . این برنامه به طور خودکار فعالیت مورد نظر را با ساعت شما هماهنگ (sync) می‌کند و اطلاعاتی از جمله ضربان قلب شما را هم در ساعت و هم در برنامه دستگاه شما نشان می‌دهد .

این سرویس نه تنها داده‌های ضربان قلب شما بر روی صفحه ، نمایش داده می‌شود بلکه در برخی از تمرینات ، اپل واچ می‌تواند از روی داده‌ها بخواند و در حین تمرین به شما انگیزه ببخشد تا تلاش خود را افزایش دهید .

در حالی که در حال تمرین هستید ، گرافیکی به نام Burn Bar به شما نشان می‌دهد که در هر تمرینی چقدر از کاربر معمولی جلوتر هستید . این برای وزن و قد شما نرمال سازی شده است ، بنابراین باید بازتابی واقعی از تلاشی باشد که شما انجام می‌دهید بدون اینکه در مقابل کسی که مزیت ژنتیکی دارد چیزی را از دست داده باشید .

Apple Fitness Plus همچنین برای ایجاد تعادل در تمرینات شما طراحی شده است - وقتی برنامه را باز می‌کنید ، ویدیوهای پیشنهادی برای انجام را می‌بینید و اگر زیاد HIIT یا دویدن انجام داده‌اید ، شما را به سمت قدرت راهنمایی می‌کند . یا به جای آن انعطاف پذیری کار می‌کند .

همچنین مربی شما را تشویق می‌کند که در مواقعی کمی سخت‌تر فشار بیاورید ، اما هیچ راهی برای داشتن یک برنامه تناسب اندام اختصاصی وجود ندارد که به شما کمک کند در طول زمان اندامی متناسب‌تر داشته باشید - این به شما بستگی دارد که کدام تمرین را انتخاب می‌کنید .

اپل واچ شما مجهز به سنسورهایی هست که با الگوریتم‌های پیشرفته ترکیب شده و به شما معیارهایی برای پیگیری تمرینات و وضعیت جسمانی‌تون ارائه می‌ده . Apple Fitness Plus هم این داده‌ها رو در لحظه دریافت کرده و اون‌ها رو با iPhone ، iPad یا Apple TV شما همگام‌سازی می‌کنه .

ایجاد انگیزه با رقابت با دوستان و اشتراک نتایج

اپل فیتنس پلاس باعث ایجاد انگیزه در کاربران نیز می‌شود به این‌صورت که رکوردهای مختلف تمرین انجام شده توسط فرد را با رکوردهایی که دیگران در انجام همان تمرین به دست آورده‌اند مقایسه می‌کند و این باعث ایجاد انگیزه در افراد برای کسب نتیجه بهتر می‌شود .

برنامه تناسب اندام اپل این امکان را به کاربران می‌دهد که در هر مکان و زمانی با استفاده از دستگاه مورد نظر خود در بهترین حالت از این سرویس استفاده کنند . کاربران می‌توانند تمرینات خود را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی گوناگون نیز به اشتراک بگذارند .

شما همچنین می‌تونین با استفاده از قابلیت Group Workout که توسط SharePlay طراحی شده ، به صورت دسته جمعی و گروهی با دوستاتون ورزش کنین . این قابلیت به شما اجازه می‌ده‌ تا حداکثر 32 نفر از افراد مورد علاقه‌تون رو در یک گروه جمع کنین و همگی با هم تمرین کنین .

وقتی به هدف نهایی خود نزدیک می‌شوید ، انیمیشنی روی صفحه نمایان می‌شود که کمک می‌کند انگیزه شما حفظ شود و تمرینات خود را به انتها برسانید . شما همچنین می‌توانید خودتان را با کاربرانی که پیشتر همین تمرین‌ها را کرده‌اند مقایسه کنید ، یک نوار سوزاندن چربی به شما انگیزه بیشتری می‌دهد و یک تایمر معکوس را هم در اختیار خواهید داشت تا بدانید چه مدت دیگری باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید .

 

Apple Fitness Plus

مربیان اپل فیتنس پلاس

مربی‌های اپل فیتنس پلاس افراد ورزشکار ، منحصر به فرد و حرفه‌‎ای هستن که همه نکات و روش اجرای تمرینات ورزشی رو به بهترین شکل به شما آموزش می‌دن . این مربی‌ها ، علاوه بر تخصص و تبحر در امر مربیگری ، به دلیل برخورد دوستانه ، انگیزه بخشی و شیوه تدریس مناسب انتخاب شدن . پس اون‌ها فقط برای برگزاری یک جلسه تمرینی یا مراقبه استخدام نشدن . بلکه روی همدیگه و اعضای تیم‌شون هم تاثیر می‌ذارن و از طریق همکاری با همدیگه ، تجربه‌ای ماندگار رو براتون به ارمغان میارن .

مربیان موج‌سواری ، رزمی ، یوگا ، ورزشکاران نخبه ، دوندگان حرفه‌ای و غیره که همگی آماده‌اند که از شما یک ورزشکار خوب بسازند .

فیلم‌های آموزشی اپل فیتنس پلاس شامل سه مربی مختلف است که به صورت همزمان حرکات را به حالت‌های مختلف اجرا می‌کنند تا تمامی افراد در سطوح مختلف بتوانند از آن استفاده نمایند . به عنوان مثال ، در تمرین دوچرخه‌سواری ممکن است یک مربی نسبت به دیگری کندتر رکاب بزند با در تمرینات یوگا یکی از مربیان حالت‌های ساده‌تری را انجام دهد .

 

Apple Fitness Plus چیست

سرویس اپل فیتنس پلاس با چه دستگاه‌هایی سازگار است ؟

برای استفاده از +Apple Fitness ، به یک Apple Watch Series 3 با سیستم عامل watchOS 7.2 یا بالاتر نیاز است . (البته برای دریافت جدیدترین ویژگی‌های آن ، باید از watchOS 8 استفاده کنید)

اپل واچ مذکور باید با یکی از دستگاه‌های زیر متصل شود :

  • آیفون 6s و یا جدیدتر با سیستم iOS 14.3 : لازم به ذکر است که در این جا نیز برای دسترسی به جدیدترین ویژگی‌های +Fitness ، دسترسی به سیستم عامل iOS 15 از ضروریات است .
  • iPad با iPadOS 14.3 : برای دریافت جدیدترین ویژگی‌های +Fitness به iPadOS 15 نیاز دارید .
  • Apple TV با tvOS 14.3 : برای دریافت آخرین ویژگی‌های Fitness Plus به Apple TV 4K یا Apple TV HD با tvOS 15 یا جدیدتر نیاز است .

توجه داشته باشید که اگر آیفون یا iPad شما دارای سیستم iOS 14.5 یا بالاتر باشد ، می توانید از طریق ابزارهای سازگار با AirPlay 2 تمرین های ورزشی را بر روی تلویزیون ، دستگاه مک، و سایر دستگاه های مرتبط مانند Roku پخش کنید .

Apple Fitness Plus

نحوه کار اپل فیتنس پلاس با اپل واچ

اپل برنامه فیتنس پلاس را به گونه‌ای طراحی کرده است که به صورت همزمان در اپل واچ و آیفون ، iPad و یا تلویزیون اپل قابل اجرا باشد . ساعت ، حرکت های بدن شما را در طول فعالیت های ورزشی کنترل می کند و اطلاعات آماری و زیستی شما (مانند کالری مصرف شده و ضربان قلب) را ثبت و ردیابی می کند . این در حالی است که ایفون ، تلویزیون اپل یا آیپد ، حرکت های ورزشی مربی را به شما نمایش می دهند .

شما می توانید در حین تمرین ، فعالیت و عملکرد خود را از طریق ساعتتان بررسی کنید . با این حال این اطلاعات در پنجره ای مخصوص در آیفون ، آیپد یا تلویزیون نیز به نمایش در می آیند . نقاط عطف و هدف های شما (مانند انجام یک حلقه کامل از تمرین ها و فعالیت های فیزیکی) نیز هم بر روی ساعت و هم بر روی صفحه تلویزیون یا آیپد شما به نمایش در می آیند .

اگر می خواهید بدون استفاده از اپلیکیشن اپل فیتنس پلاس ، ضربان قلب خود را در خلال انجام تمرین های ورزشی تحت نظر داشته باشید ، باید از اپلیکیشن ورزشی ساعت خود استفاده کنید . برای این کار کافی است وارد اپلیکیشن Workout در ساعت خود شوید و نوع حرکت ورزشی مد نظرتان را انتخاب کنید . با آغاز این برنامه ، می توانید ضربان قلب خود را بر روی ساعت مشاهده کنید .

با این حال توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از برنامه فیتنس پلاس ، شما نیازی به راه اندازی دستی مانیتور ضربان قلب خود نخواهید داشت . شما می توانید حرکت ورزشی مورد نظر خود را در آیفون ، آی پد یا تلویزیون اپل پیدا کرده و آن را آغاز کنید . اپلیکیشن به صورت خودکار با ساعت شما سازگار می شود و اطلاعات مربوط به ضربان قلب شما هم بر روی ساعت و هم بر روی دستگاه اصلی به نمایش گذاشته می شوند .

برخی از حرکت های ورزشی در اپل پلاس تعاملی هستند و شدت تمرین ها می توانند با توجه به داده های مربوط به ضربان قلب شما ، تغییر کنند . این کار می تواند در شما انگیزه ایجاد کند تا در حین انجام حرکت های ورزشی ، تلاش بیشتری داشته باشید .

هنگامی‌که یک تمرین را انتخاب می‌کنید ، اپل واچتان بلافاصله با آن همگام‌سازی می‌شود و با ۳ شماره معکوس تمرین شروع خواهد شد . مانند دیگر محصولات و برنامه‌های اپل تجربه‌ی ساده و روانی خواهید داشت .

نحوه کار با اپل فیتنس پلاس بدون اپل واچ  

با اینکه فیتنس پلاس برای استفاده در کنار اپل واچ طراحی شده است ، اما شما بدون نیاز به ساعت اپل هم می توانید از این اپلیکیشن و برنامه استفاده کنید . این ویژگی برای زمان هایی مفید است که ساعت خود را فراموش کرده اید و یا باتری ساعت شما تمام شده است . برای استفاده از اپل فیتنس پلاس بدون اپل واچ ، کافی است تمرینی را که می خواهید انجام دهید ، انتخاب کرده و سپس گزینه Lets go را انتخاب کنید .

اپلیکیشن فضای اطراف را برای حضور یک اپل واچ جستجو می کند و در صورت عدم پیدا کردن ساعت ، به شما هشدار می دهد . برای ادامه ورزش ها کافی است گزینه Continue without watch  را انتخاب کنید . تمرین آغاز می شود اما شما مجبور هستید بدون جزئیاتی مانند ضربان قلب و یا کالری مصرف شده ، ورزش خود را پیش ببرید .

نکته ای که باید بدان توجه کنید این است در نبود اپل واچ ، شما می توانید از طریق آیفون یا iPad ورزش خود را آغاز کنید اما برای ورزش کردن از طریق تلویزیون اپل ، حتما باید از ساعت خود استفاده کنید .
 

سرویس ورزش اپل فیتنس پلاس

 

برای انجام تمرینات  Apple Fitness Plus به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟

خوشبختانه برای انجام تمرینات به کمترین تجهیزات و امکانات ممکن نیاز دارید . مثلا برای انجام یوگا ، رقص و تمرینات اینتروال عملا به هیچ وسیله‌ای احتیاج ندارید . در حین انجام  تمرینات قدرتی و بدنسازی تنها دو دمبل کافیست . فقط برای تمرینات دوچرخه‌سواری ، قایقرانی و تردمیل نیاز به تجهیزات و امکانات مورد نیاز آنها دارید . در کل برای انجام تمرینات تنها پرداخت اشتراک ماهیانه ۱۰ دلار کافیست و نیاز به خرید تجهیزات جانبی نخواهید داشت .

اگر به دنبال حرکت های ورزشی هستید که به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشد ( و یا نداشته باشد) فیلتر می تواند به کمک شما بیاید . کافی است به بخش های پایینی صفحه مربوط به ورزش های مختلف بروید و نوع وسیله مد نظر خود را  به راحتی انتخاب کنید . هدف کمپانی اپل از طراحی این سرویس کاربردی ، بالا بردن فرهنگ ورزش کردن و کمک به افرادی است که به‌دنبال انجام حرکات ورزشی به صورت صحیح و مداوم هستند .

هزینه خرید اشتراک اپل فیتنس پلاس

با خرید اپل واچ می‌توانید به مدت ۳ ماه از برنامه اپل فیتنس پلاس به‌صورت رایگان استفاده نمایید . اما در ادامه برای استفاده از این سرویس کاربردی و محبوب باید اشتراک ماهیانه خریداری کنید .

خرید سرویس فیتنس پلاس با قیمت ماهیانه ۹.۹۹ دلار یا سالانه ۷۹.۹۹ دلار (که تخفیف ۶.۶۷ دلاری برای هر ماه دارد) در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد . با این هزینه تا ۶ عضو خانواده شما می‌توانند از این سرویس استفاده کنند . شما همچنین با تهیه باندل مجموعه سرویس‌های اپل وان نیز می‌توانید در کنار فیتنس پلاس ، به چندین سرویس دیگر کمپانی اپل نیز دسترسی پیدا کنید . این سرویس با مبلغ ماهانه ۲۹.۹۹ دلاری شامل اپل موزیک ، اپل تی وی پلاس ، اپل آرکید ، اپل نیوز پلاس و ۲ ترابایت حافظه در فضای ابری iCloud می‌شود .

پس این موضوع نیازمند داشتن اکانت خارجی و یا گیفت کارت می باشد . شما همچنین می توانید با اشتراک در سرویس اپل وان برای اپل فیتنس پلاس تخفیف دریافت کنید .

تمرین های یوگا و مدیتیشن با اپل فیتنس پلاس

برای شروع ، کافیه تا یک فعالیت ورزشی یا مدیتیشن ۵ دقیقه یا ۴۵ دقیقه رو انتخاب کرده ، راهنما ، موسیقی یا تم دلخواه‌تون رو انتخاب ، و بعد شروع به ورزش کنین .

انجام مدیتیشن و مراقبه به بهبود آگاهی‌های ذهنی‌تون کمک می‌کنه و یک تجربه جدید برای بالا بردن تمرکز و عملکرد حواس شماست . هر کدوم از این جلسات مدیتیشن ، بر موضوعی خاصی مثل آرامش ، شکرگذاری یا مهربانی تمرکز کرده و مربیان فیتنس پلاس به عنوان راهنمای شما در اون جلسات عمل می‌کنن .

شما می‌تونین این جلسات رو در iPhone ، iPad یا Apple TV تون ببینین یا در هر زمان و هر مکان دلخواه ، از طریق Apple Watch خودتون به این مراقبه‌ها گوش بدین .

اپل فیتنس پلاس بر اساس کارها و فعالیت‌هایی که معمولاً با برنامه Workout یا Mindfulness در Apple Watch خودتون انجام می‌دین و همچنین داده‌های اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌تون که با برنامه Health کار می‌کنن ، توصیه‌های هوشمندانه‌ای برای تمرینات و اجرای مدیتیشن‌ها به شما ارائه می‌ده . این توصیه‌ها شامل استفاده از برنامه‌ها و تمرینات مربیان مختلف ، تمرینات بیشتر و جلسات جدیدتری هست که به شما در بهترشدن بازدهی و بهره‌وری تمرینات ورزشی‌تون کمک می‌کنه .

گوش دادن به موسیقی های ورزشی به هنگام تمرین

اپل فیتنس پلاس با اپل موزیک ادغام شده و باعث می‌شود در حین ورزش کردن ، از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود نیز لذت ببرید . همچنین مربیان برای طراحی تمرینات ورزشی موسیقی‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند که کاربران می‌توانند قبل از تمرین از بین سبک‌های ارائه شده از جمله پربازدیدترین‌ها ، لیست موسیقی مورد علاقه خود را قبل از شروع تمرین انتخاب نمایند . جالبه بدونین که مربیان اپل فیتنس پلاس در انتخاب موسیقی مناسب هم تخصص دارن و با همکاری کارکنان و تنظیم‌کنندگان بخش Apple Music ، بهترین نوع موسیقی مناسب برای تمرینات‌تون رو فراهم می‌کنن . اگه جزو مشترکان Apple Music باشین ، قادر هستین تا PlayListهای ورزشی رو از فیتنس پلاس دانلود کنین .

همچنین Artist Spotlight هم شامل یک سری تمرینات با یک لیست پخش کامل از موسیقی‌های یک هنرمند خاص هست . بنابراین شما می‌تونین در تمام طول تمرین ، به صدای هنرمند یا خواننده محبوب‌تون گوش بدین و با اون‌ها تمرین کنین .

ویدیوهای +Fitness با موزیک‌های Apple Music هماهنگ و سازگار است که حتی توسط کاربرانی که در اپل موزیک عضو نیستند هم قابل شنیدن هستند . با این حال مشترکان اپل موزیک دارای گزینه‌ای برای دانلود پلی لیست‌های فیتنس پلاس برای استفاده حتی در خارج از سرویس اپل فیتنس پلاس هستند . شما می‌توانید نوع موسیقی که می‌توانید هنگام ورزش روزانه گوش کنید را انتخاب کنید ٬ بنابراین هر تمرین می‌تواند توسط شما سفارشی شود .

استفاده از اپل فیتنس پلاس در زمان پیاده روی

در ژانویه ۲۰۲۱ ، اپل Time to Walk را راه‌اندازی کرد - ویژگی جدیدی که شما را تشویق می‌کند در هوای تازه بیرون بروید و قدم بزنید . این یک تجربه صوتی است که فقط برای مشترکین فیتنس پلاس در دسترس است و اساسا به شما امکان می‌دهد با چهره‌های عمومی مشهور مانند بازیگران ، موسیقی دانان ، فعالان و ورزشکاران قدم بزنید .

صداپیشگی هر قسمت توسط شخص دیگری انجام می‌شود که در حین راه رفتن داستان‌های جالبی از زندگی خود برای شما تعریف می‌کند . گاهی اوقات ، عکسی روی اپل واچ شما ظاهر می‌شود که به داستان آن‌ها حیات بیشتری می‌بخشد . هر مهمان همچنین سه آهنگ را انتخاب می‌کند که معنای خاصی برای آنها دارد و تا پایان قسمت پخش می‌شود که البته اگر اشتراک iTunes دارید، می‌توانید لیست پخش را به گوشی خود اضافه کنید .

هر قسمت حدود ۲۵-۴۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشتر به طور منظم اضافه می‌شود . اگر از ویلچر استفاده می‌کنید ، گزینه Time to Push وجود دارد که دقیقا به همین روش کار می‌کند .

این بخش‌های از اپل فیتنس پلاس شامل داستان‌هایی از افراد مختلفه که به شما انرژی و انگیزه میده و با موسیقی‌های بی نظیر و روح نواز ، به آرامش و شادابی‌تون کمک می‌کنه . شما می‌تونین این داستان‌ها ، فایل‌های موسیقی و غیره رو در Apple Watch خودتون دانلود و ذخیره کنین تا اگه زمانی به اتصال اینترنت Wi-Fi یا نقطه اتصال تلفن همراه دسترسی نداشتین هم بتوانین از اون‌ها استفاده کنین .

همونطور که می‌دونین ، پیاده‌روی یکی از سالم‌ترین و کم هزینه‌ترین فعالیت‌های ورزشی در سراسر دنیاست که علاوه بر تاثیرات مثبت بر سلامتی و تناسب اندام ، به پاکسازی ذهن ، آرامش ، بهبود خلق‌وخو و نگرش شما هم کمک می‌کنه . شما بعد از هر جلسه تمرین پیاده‌روی در اپل فیتنس پلاس ، خلاصه‌ای از این تمرین و وضعیت بدنی‌تون رو دریافت خواهید کرد .

استفاده از اپل فیتنس پلاس در زمان دویدن

Time to Run یک ویژگی جدید است که در ژانویه ۲۰۲۲ به Apple Fitness Plus اضافه شد . این اصل مشابه Time to Walk است ، اما به جای گوش دادن به داستان‌های افراد مشهور که از اپل واچ شما پخش می‌شود ، صدای مربی در حین دویدن را می‌شنوید که در طول مسیر خود حرکت می‌کند .

اگرچه مطمئنا شما در جای دیگری خواهید دوید ، اما هدف مربی این است که احساسی از مسیر به شما بدهد و عکس‌های مکان‌های دیدنی در طول دویدن را روی ساعت شما بفرستد تا نزدیک‌ترین حس ممکن همکاری بدست بیاید .

سرویس ورزشی اپل فیتنس پلاس

سطوح تمرینات در اپل فیتنس پلاس

اپل در اپل فیتنس پلاس ، حق انتخاب زیادی را در اختیار کاربران نمی‌گذارد ، برای مثال آن‌ها نمی‌توانند به سلیقه خود، کلاس‌های مبتدی ، متوسط و پیشرفته را انتخاب کنند .

لازم به ذکر است برای انجام تمرینات مطابق با سلیقه خود ، می‌توان از یکی از روش‌های زیر عمل کرد :

  • روش اول : می‌توانید بر اساس مربی ، مدت زمان تمرین ، موسیقی و تجهیزات مورد نیاز ، به جستجوی تمرینات مورد نظر بپردازید . این بدین معنی است که می‌توانید تمرینات مورد نظر خود را فیلتر کنید . برای این منظور ، در بالای هوم اسکرین +Fitness ، بر روی تمرین مورد نظر خود ضربه بزنید و سپس در صفحه تمرین، روی Filter کلیک کنید . اکنون می‌توانید فیلترها را مشخص کنید و در نهایت گزینه Done را انتخاب کنید .
  • روش دوم : در اکثر تمرینات ، سه مربی را روی صفحه مشاهده می‌کنید . به این ترتیب که دو مربی در کنار مربی‌ اصلی قرار می‌گیرند . این دو مربی معمولاً حرکات مربی اصلی را به همراه تغییراتی جزئی نشان می‌دهند ، مانند انجام حرکت به صورت آهسته‌تر ، بنابراین می‌توانید یکی از مربیان موجود را بر اساس سطح بدن و تناسب اندام خود انتخاب کنید .

نکته : برخی از تمرینات موجود در اپل فیتنس پلاس به تجهیزات خاصی مانند تشک یوگا (مت) ، تردمیل ، دوچرخه ورزشی یا دمبل نیاز دارند . اگر قصد دارید نوع تمرینات ورزشی خود را تعیین کنید ، در زمان گزینش تمرین مورد نظر خود باید از دکمه Filter استفاده کنید . لذا باید به پایین صفحه بروید و سپس تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب کنید .

 

اپل فیتنس پلاس برای تازه‌کارها

اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید ، این ایده حضور در یک کلاس استودیوی مجازی کمی دلهره آور است ، یک کلاس «مبتدی مطلق» وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قبل از پریدن مستقیم به سمت اهدافتان ، کمی بیشتر با آن آشنا شوید .

هر یک از ویدیوهای فیتنس پلاس شامل سه ورزشکار متفاوت را به صورت همزمان روی صفحه به نمایش می‌گذارد که یکی از آن‌ها مناسب با حرفه‌ای ، دیگری برای سطح متوسط و نفر سوم هم متناسب ورزشکاران تازه‌کار به اجرای تمرینات می‌پردازند . به عنوان مثال در یک تمرین دوچرخه‌سواری ممکن است یک مربی کندتر رکاب بزند یا در یک تمرین یوگا ، یکی از مربیان تمرینات را به حالت ساده‌تری انجام دهد .

اپل همچنین مجموعه ویدیوهای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای را نیز برای کسانی که با تمرینات ورزشی آشنا نیستند و هنوز آماده تمرینات اصلی نیستند فراهم کرده است . این ویدیوها دارای یک مربی بوده و دستورالعمل‌هایی را برای راه اندازی تجهیزات یا چگونگی انجام یک تمرین خاص ارائه می‌کنند .

آمار بعد از تمرین

وقتی تمرین روزانه شما تمام می‌شود ، صفحه‌ای با خلاصه آمار مربوط به تمرین خود از جمله زمان کامل تمرین انجام داده ، متوسط ضربان قلب ، کالری سوزانده شده فعال ، کل کالری‌های سوزانده شده و غیره به نمایش درمی‌آید .

به‌روزرسانی هفتگی محتوا

اپل دارای تیم متخصصی از مربیان است که روی تولید فیلم‌ها کار می‌کنند و این شرکت قصد دارد تمرینات جدیدی را به صورت هفتگی به برنامه +Fitness خود اضافه کند تا همیشه برنامه هفتگی جدیدی برای ورزشکاران وجود داشته باشد .

پیشنهادهای هوشمندانه

سرویس اپل فیتنس پلاس فراتر از یک مجموعه ویدیوهای تمرینات است . این برنامه ویدیوهایی را بر اساس آنچه که شما با اپلیکیشن Workout خود روی اپل واچ انجام داده‌اید ، به شما پیشنهاد می‌کند . تمرینات بر اساس علایق شما به همراه تمرین دهنده‌ها و تمرینات جدیدی که به شما کمک می‌کنند برنامه‌های روزمره خود را دنبال کنید ، پیشنهاد می‌شوند .

 

سوالات متداول درباره سرویس فیتنس پلاس اپل :

 

اپل فیتنس پلاس شامل چه نوع حرکات ورزشی است؟

سرویس پرکاربرد و محبوب اپل دارای حالت‌های مختلف ورزشی می‌باشد که توسط مربیان حرفه‌ای در سطوح متفاوت ارائه می‌شود. این حرکات شامل موارد زیر می‌شود :

  • حرکات مخصوص تقویت عضلات
  • حرکات مخصوص افزایش استقامت بدن
  • یوگا
  • تردمیل
  • دوچرخه‌سواری
  • رقص
  • تمرینات اینتروال
  • قایقرانی
  • HllT
  • پیلاتس
  • مدیتیشن
  • پیاده روی
  • دویدن

آیا برای استفاده از سرویس اپل فیتنس پلاس به ساعت هوشمند اپل نیاز داریم ؟

Apple Watch با ادغام داده‌هایی مثل ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده که در طول تمرین از طریق سنسورهای خودش از بدن شما دریافت می‌کنه تجربه شما از اون تمرین رو شخصی سازی کرده و اطلاعات شما رو به صورت لحظه‌ای روی صفحه تغییر می‌ده . به طور کلی ، شما برای استفاده از اپل فیتنس پلاس در iPhone ، iPad یا Apple TV خودتون به اپل واچ سری ۳ یا بالاتر نیاز دارین .

Apple Fitness Plus رو از کجا دانلود کنیم ؟

اگه ساعت هوشمند اپل رو داشته باشین ، Apple Fitness Plus به طور خودکار در برنامه تناسب اندام در iPhone شما ظاهر می‌شه . برای کاربران iPad ، برنامه تناسب اندام برای کاربران Apple Watch در دسترسه و می‌شه اون رو از App Store دانلود و نصب کرد . این برنامه تناسب اندام در Apple TV هم موجوده .

آیا  Apple Fitness Plus برای تمام افراد در سطوح مختلف قابل استفاده‌ست ؟

بله . سرویس اپل فیتنس پلاس برای همه افراد در هر رنج سنی و هر سطحی از مبتدی تا حرفه‌ای قابل استفاده‌ست و شما با انتخاب نوع تمرین ، می‌تونین مدت زمان هر فعالیت ورزشی و مربی دلخواه‌تون رو انتخاب کنین .

آیا برای انجام تمرینات ورزشی در اپل فیتنس پلاس به تجهیزات خاصی نیاز داریم ؟

این موضوع به نوع تمرین و فعالیت ورزشی که شما انتخاب می‌کنین ، بستگی داره . خیلی از انواع فعالیت‌های ورزشی به تجهیزات خاصی احتیاج ندارن . اما شما برای انجام بعضی از ورزش‌ها هم به تجهیزاتی مثل دمبل ، تشک یوگا ، دوچرخه ثابت ، تردمیل و غیره نیاز خواهید داشت .

آیا Apple Fitness Plus داده‌های کاربران رو به صورت ایمن و خصوصی نگه می‌داره ؟

Apple Fitness Plus هم مثل محصولات و سرویس‌های دیگه اپل ، به رعایت حریم خصوصی کاربران توجه ویژه‌ای داره و تلاش می‌کنه داده‌های شما رو ایمن نگه داره . همه توصیه‌ها و ویژگی‌های اپل فیتنس پلاس با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی روی دستگاه شما انجام شده و هیچ کدوم از اطلاعات شما از جمله میزان کالری سوزانده شده ، تمرینات و اطلاعات مربی شما با Apple ID شما ذخیره نخواهد شد .

آیا انجام تمرینات ورزشی اپل فیتنس پلاس با مک امکان پذیر است ؟

 تا زمانی که iPhone یا iPad شما از سیستم iOS 14.5 یا iPadOS 14.5 یا بالاتر برخوردار است ، می‌توانید تمرینات خود را بر روی یک دستگاه سازگار با AirPlay 2 مانند تلویزیون ، Mac (اگر از MacOS Monterey استفاده می‌کند) یا یک دستگاه رسانه‌ای برای پخش استریمینگ مانند Roku ، اجرا کنید .

چگونه سرویس اپل فیتنس پلاس بدون دسترسی به Apple Watch کار می‌کند ؟

در حالی که می‌دانیم سرویس Fitness Plus مشخصاً برای اجرا بر روی اپل واچ طراحی شده است اما این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون دسترسی به اپل واچ نیز تمرینات خود را انجام دهند . این ویژگی زمانی کاربردی است که اپل واچ خود را فراموش کرده‌اید با خود بیاورید و یا باتری آن تمام شده باشد . برای استفاده از اشتراک اپل فیتنس پلاس بدون استفاده از اپل واچ ، کافی است تمرین مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بر روی Let’s Go ضربه بزنید .

زمانی که این سرویس تشخیص دهد که اپل واچ در نزدیکی شما نیست به شما هشدار می‌دهد . برای ادامه ، بر روی Continue Without Watch کلیک کنید . تمرین شروع می‌شود ، اما در این حالت جزئیاتی مانند ضربان قلب و کالری را نمی‌بینید .

نکته : بدون دسترسی به اپل واچ می‌توانید تمرینات اپل فیتنس پلاس را در iPhone یا iPad شروع کنید، اما حتماً در Apple TV ، باید به اپل واچ خود دسترسی داشته باشید .

آیا اپل فیتنس پلاس از دو نفر پشتیبانی می‌کند ؟

این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است که آیا فیتنس پلاس به صورت همزمان از تمرینات دو نفر پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ اپل هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است . تمام ویدیوهای فیتنس پلاس و ویژگی‌های همگام‌سازی داده اپل واچ زمانی که ویدیوها روی صفحه به نمایش درمی‌آیند ، فقط مختص یک نفر هستند، اما ممکن است در آینده این مورد تغییر کند .

حتی اگر فیتنس پلاس از تمرین دونفره پشتیبانی نکند هم شخص دیگر می‌تواند همان تمرین را با بستن اپل واچ روی مچ دست خود انجام دهد . این فرد فقط فرآیند تمرین را مشاهده نخواهد کرد . گزینه دیگر استفاده از یک نمایشگر ثانویه مانند یک آیپد همراه یک اپل تی‌وی است .

 

برنامه ورزش اپل فیتنس پلاس

جمع بندی

اپل فیتنس پلاس یک برنامه ارائه انواع تمرین های ورزشی در دستگاه های اپل مثل آیفون ها ، اپل واچ ، آیپد و اپل تی وی و ... می باشد . که با استفاده از آن می توانید در هر زمان و مکانی که می خواهید، تمرین های ورزشی انجام دهید .

این برنامه قادر است تا برای تمامی افراد از مبتدی تا پیشرفته برنامه ورزشی ارائه دهد تا همه بتوانند در شرایط کرونا با استفاده از آن در منزل یا هر جای دیگر ورزش کنند . با استفاده از برنامه اپل فیتنس پلاس می توانید ورزش کردن را به یکی از عادات روزانه خود تبدیل کنید و دیگر دغدغه رفتن به باشگاه و خالی کردن تایم روزانه را نداشته باشید .

سرویس Apple Fitness Plus  در حال حاضر و در شرایط ماندگار شیوع ویروس کرونا ، کمک بسیاری به ورزشکارانی که در این دوره مجبور به انجام تمرینات ورزشی در منزل هستند و نیاز به تمرین و برنامه‌های مفید و کاربردی دارند می‌کند .

 اپل با فیتنس پلاس می‌خواهد سرویس‌های مشابهی را که توسط نایکی (Nike) و پولوتون (Peloton) راه‌اندازی شده‌اند هدف قرار دهد . 

از طرفی نیز فرهنگ ورزش و سلامتی را ارتقا می‌بخشد زیرا شاید افرادی با این برنامه ترغیب به انجام تمرینات و ورزش شوند . می‌توان گفت هدف اصلی اپل از طراحی این سرویس ترغیب کاربران به اهمیت دادن هر چه بهتر و بیشتر فعالیت‌های ورزشی و حفظ سلامت آنها می‌باشد .

در این مقاله سرویس اپل فیتنس پلاس برای سلامتی و تناسب اندام رو معرفی کردم و توضیح دادم که چجوری می‌شه از قابلیت‌های مختلفش برای شادابی و بهبود سطح سلامتی استفاده کرد . امیدوارم که مطالب بالا براتون مفید واقع شده باشه و اگه علاقه‌مند به مطالب مربوط به ورزش و سلامت هستین با ما در جیم سنتر همراه باشین 

در قسمت زیر شما میتوانید ویدیو های عملکرد و نحوه کار با سرویس اپل فیتنس پلاس را مشاهده کنید :