پرو ماست کازئین کاله پرو

کش استقامتی

کش استقامتی که با نام هایی مثل کش مقاومتی و کش تمرینی یا کش پیلاتس هم آن را می شناسید، یکی از بهترین راه ها برای مستحکم کردن عضلات است.

این وسیله ی مقرون به صرفه ، که جزئی از تجهیزات ورزشی به شمار می رود ، به عنوان نوعی شیوه درمانی برای درد مفصل نیز به کار برده می شود. در حقیقت این وسیله به عنوان یک گزینه عالی برای افزایش استقامت بدن به کار گرفته می شود.

این کش ها فضای کمی را اشغال می کنند و حمل نقل آن بسیار آسان است. حتی می توان در مسافرت ها برای انجام تمرینات نیز استفاده کرد.  به نظر می رسد فری ویت ها (دستگاه های وزنه آزاد) باعث می شوند که ماهیچه ها ساخته و قوی شوند، اما شما از کارهایی که ترا باندها (کش استقامتی) می تواند برایتان انجام دهد متعجب خواهید شد.

 

مزایای تمرین با کش استقامتی

مزایای تمرین با کش استقامتی

اگر نمی توانید به باشگاه بروید ، کش استقامتی بهترین راه حل است.

کش استقامتی مزیت های فراوانی دارد که یکی از چشمگیر ترین آن این است که، این وسیله با جیب شما خیلی مهربان است. اگر نمی توانید هزینه عضویت باشگاه را بپردازید، کش استقامتی یک وسیله عالی برای سرمایه گزاری روی بدن است.

کش تمرینی راحت پیدا می شود و قیمت ارزانی هم دارد. قیمت این کش ها از ۳۰ هزار تومان شروع و بسته به نوع آن، قیمت ها متغیر ولی همچنان ارزان است.

این وسیله مانند وزنه ها، با تمرینات آسان به بدن استحکامی عالی می بخشد.

تمرین کردن با کش استقامتی ، استقامت ماهیچه ها را بالا می برد

این وسیله ممکن است برای تمرینات پیشرفته به نظر ایده آل نیاید ولی حتما از سطح تناسب اندامی که به شما می دهد غافلگیر خواهید شد.

این باندها می تواند شما را به چالش بکشد، تا زمانی که بتواند باند مناسب خود را برای تمرین انتخاب کنید.

در یک مطالعه درباره سلامت زنانی که از کش مقاومتی استفاده می کنند، استقامت و سر سختی ماهیچه ها بررسی شده است و کشف کرده اند که این باندها تناسب اندام کلی بدن را بهتر می کنند. و بطور مشخص کارایی عضلانی، انطباق عضلانی و عملکرد قلب را نیز بهبود می بخشند.

 

مزایای تمرین با کش استقامتی

 

کش استقامتی گزینه ای عالی برای کسانی است که شیوه زندگی بی تحرک دارند.

تعجبی ندارد که کسانی که بیشتر اوقات نشسته اند و تحرکی ندارند، از دستگاه های بدنسازی، و دمبل ها دوری می کنند.

هرچند مزایای کش مقاومتی شامل این افراد هم هست. در مطالعه ای استفاده از کش مقاومتی و دستگاه بدنسازی را بر روی ۴۵ زن سلامت که بی تحرک بودند، ارزیابی شد. نتایج این مطالعه حاکی از این بود توده چربی و گاهی حتی مقداری کمی چربی که برای ارگان های بدن خطرناک اند، در این بانوان کاهش یافت .

. همچنین با تکرار کردن این ورزش ها ثابت شد کهاین وسیله می تواند سازگاری ماهیچه ها را فراهم کند و سلامت فرد را تامین نماید

اگر شما هم از زیاد نشستن عذاب می کشید، بندهای تناسب اندام یک راه عالی برای راحتی شما و رفتن به سمت زندگی اکتیو و پر تحرک است.

مزایای تمرین با کش استقامتی

کش استقامتی وسیله ای کارآمد برای تمرینات توان بخشی مثل آرتروز زانو است

تمرین با کش استقامتی می تواند در درمان فیزیکی کارآمد باشد. به خصوص اینکه علاوه بر جلسه درمانی شخص می تواند با این وسیله در خانه هم به راحتی تمرینات بهبود دهنده را انجام دهد.

اگر شما به دنبال تمرینات استقامتی برای زانو می گردید، باند مقاومتی می تواند به شما کمک کند.ی افته ها نشان داده اند که کسانی که در برنامه پایه توانبخشی خود، به خصوص برای اندام پایین تنه، از کش مقاومتی استفاده می کنند، نتایج مثبت تری می گیرند.

تمرکز این حرکات ورزشی به طور مشخص بر روی آرتروز زانو و بیماری های فاسد کننده مفاصل است. کسانی که در این مطالعات شرکت کردند و با کش استقامتی به تمرین پرداختند، عملکرد زانوهای شان در نتیجه ی استفاده از این وسیله افزایش یافت و به ثبات قابل قبولی رسید.

کش های پیلاتس یا همان کش بدنسازی همانند سایر تجهیزات بدنسازی مانند توپ پیلاتس قادر است تا به بخش یا بخش هایی از عضلات بدن, در حین تمرین فشار وارد نماید, که این مسئله باعث انقباض گروهی عضلات و رشد آنها و در نتیجه تحریک استخوانهای مجاور می شود. در نهایت این مسئله باعث پیشگیری از پوکی استخوان در سنین بالاتر می شود. علاوه براین, با استفاده از کش های پیلاتس می توان عضلاتی که قصد تمرین بروی آنها را داریم را ایزوله کنیم, بدون اینکه فشار زیادی به عضلات و تاندونهای مجاور وارد شود.

پس تمرین با این وسیله کیفیت کلی زندگی را بالا می برد و باعث کاهش رنج کشیدن  از درد زانو می شود.

 

مزایای تمرین با کش استقامتی

کمک به عملکرد لگن با استفاده از کش استقامتی

دانشمندان مطالعاتی انجام داده اند که در آن از ۲ تمرین راه رفتن هیولا و راه رفتن سومو استفاده می شود. سپس پیشرفت افراد تحت مطالعه را در توان بخشی ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که شواهد قوی وجود دارد که کسانی که از کش استقامتی استفاده می کنند، از لگن شان بیشتر حمایت می شود.

در هر تمرین کش استقامتی را در اطراف زانو، قوزک و پا قرار داده، سپس تغییر استقامت را اندازه گیری کردند و نتایج ثابت کرد که عملکرد لگن، به خصوص در گروه ماهیچه های گلوتئال، به طرز چشمگیری تقویت شده است.

این نوع تمرینات تاثیر مثبت و به سزایی در رفع مشکلات لگن و پشت دارند.

 

فواید تمرین با کش

 

تمرین با کش های پیلاتس موجب افزایش میزان گردش خون در بدن شده و روند بهبودی در افراد مصدوم و آسیب دیده را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد. که این خود یکی از مزایای مهم آن محسوب می شود. این کش ها جهت مصارف درمانی از جمله فیزیوتراپی و توانبخشی معلولین نیز مورد استفاده قرار می گیرد..

کش های پیلاتس بر اساس نوع تمرین دارای قابلیت تنظیم هستند. و هر فردی با هر سن و سال وجنسیتی به راحتی می تواند با آن فعالیت ورزشی انجام دهد.

از این وسیله می توان به طور همزمان برای تمرین دادن یک یا چند قسمت بدن در یک فضای کوچک استفاده کرد.

کش های پیلاتس از منظر اقتصادی با توجه به قابلیت های که دارند بسیار مقرون به صرفه  و ارزان هستند، و درعین حال کم جا بوده و فضای کوچکی را اشغال، و به سادگی قابل انتقال هستند.

 

تمرین با کش بدنسازی مقاومت های گوناگونی ایجاد می کند

وقتی شما از دمبل استفاده می کنید، وزنی که در اختیار دارید ثابت است. پانزده پوند همان پانزده پوند است و وزنی که با آن تمرین می کنید، در سراسر حرکت، ثابت می ماند. اما در مورد باند مقاومتی یا کش بدنسازی اینطور نیست؛ چون باند مقاومتی، مقاومت های متنوعی برای تان ایجاد می کند.

مثلا، وقتی یک ست تمرین دوسر بازو را با باند مقاومتی انجام می دهید در شروع تمرین، حرکت راحت به نظر می رسد، اما اگر با کمک باند، این عضلات را بیشتر منقبض می کنید، کشسانی باند، تنش بیشتری تولید می کند. در نتیجه، عضلات شما مجبورند فیبرهای عضلانی تند انقباض بیشتری را فعال کنند تا تکرارها را کامل کنند چون کشیدن ِ باند، سخت تر شده است. این را هم می دانیم که هر چه فیبرهای عضلانی تند انقباض بیشتری را به کار بگیریم، قدرت بیشتری ایجاد خواهد شد. باند مقاومتی می تواند به شما کمک کند قوی تر شوید، درست مانند باربل و دمبل.

 

فواید تمرین با کش ورزش

 

در طیف های حرکتی بیشتری می توانید تمرین کنید

با استفاده از کش بدنسازی، بر خلاف وزنه، برای ایجاد مقاومت کاملا وابسته به جاذبه ی زمین نیستید. با کمک باند مقاومتی می توانید در جهت افقی و گردشی نیز تمرین کنید، نه فقط عمودی. ضمنا، تمرین عمودی با وزنه، فشردگی مفصل بیشتری نسبت به تمرین افقی ایجاد می کند.

این هم نکته ی مهمی است که تا حد ممکن باید فشردگی مفاصل تان را محدود کنید. با کش بدنسازی، شما می توانید به مفاصل خود استراحت بدهید و غیر عمودی تمرین کنید. توانایی تمرین کردن در طیف های حرکتی مختلف، عضلات شما را به شیوه های مختلفی به کار گرفته و دچار یکنواختی نیز نخواهند شد که این هم نکته ی بسیار مهمی است. پس با استفاده از تجهیزات گوناگون، یکنواختی را از تمرینات خود دور کنید.

استفاده ی کمتر از گشتاور

وقتی با دمبل تمرین می کنید، احتمال تقلب زیاد است! ممکن است وزنه را کمی تاب دهید یا بدن تان را کمی کج کنید تا از پس قسمت سخت تمرین بربیایید. شاید وقتی این کار را می کنید، احساس پیروزی داشته باشید و فکر کنید توانسته اید تمرین را کامل و بی نقص به پایان ببرید، اما این واقعیت را فراموش نکنید که با این تقلب ها، از فواید و تاثیر گزاری تمرین تان کاسته اید. اما با باند مقاومتی نمی توانید تقلب کنید. در واقع، باند مقاومتی وسیله ای ضد تقلب است! زیرا فشار و تنش آن از کشش می آید نه از جاذبه ی زمین. سعی کنید با باند مقاومتی تقلب کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد! کار راحتی نیست.

 

فواید تمرین با کش ورزشی

 

تمرین با کش بدنسازی باعث کاهش ریسک آسیب می شود

اگر با دمبل یا هالتر سنگینی تمرین کنید و ناگهان متوجه شوید نمی توانید کنترلش کنید، این وزنه ممکن است روی خودتان بیفتد و به شما آسیب بزند، اما در مورد باند مقاومتی اینطور نیست، چون برخلاف وزنه، تحت تاثیر جاذبه نیست. شما می توانید در هر قسمت از تمرین که احساس کردید کنترل ندارید، باند را رها کنید بدون اینکه آسیبی به خودتان برسانید. اگر وزنه روی پای تان بیفتد؟ وای …، اما اگر باند مقاومتی از دست تان رها شود؟ چیزی حس نخواهید کرد. البته این امکان وجود دارد که باند مقاومتی پاره شود اما واقعا نادر است. این باندهایی که آنها را دست کم می گیرید واقعا محکم هستند.

کمک به تمرینات کاربردی

باند مقاومتی وسیله ی مناسبی برای ایجاد قدرت کاربردی و تمرینات مخصوص رشته های ورزشی به حساب می آید چون با آن می توانید به صورت عمودی، افقی و چرخشی تمرین کنید. با باند مقاومتی می توانید حرکاتی را تمرین کنید که هدف بسیار خاصی دارند، مثلا بهبود حرکت ِ چرخش دست در تنیس. با دمبل نمی توانید در جهت افقی، این حرکت را به خوبی تمرین کنید و کاربردی نیست. باند مقاومتی، انتخاب ها و امکانات بیشتری به شما می دهد.

قابل حمل و نقل است

دلیل اینکه خیلی از افراد کش بدسازی یا کش پیلاتس می خرند، به راحتی قابل حمل و نقل بودن آن است. وقتی می خواهید به سفر بروید یا جایی قرار است بمانید که دسترسی به باشگاه و تجهیزات آن را ندارید، باند مقاومتی یک راه بسیار خوب برای ادامه ی تمرینات شماست. با داشتن باند مقاومتی، در واقع یک باشگاه کوچک در چمدان خود دارید که فضای زیادی اشغال نمی کند و وزنی هم ندارد، اما آنقدر مقاومت ایجاد می کند که با آن عضلات تان را بتراشید و قدرت تان را بالا ببرید! شما حتی در محل کارتان هم می توانید با این وسیله ی بسیار مفید تمرین کنید.

 

فواید ورزش با کش

 

کش های استقامتی به دلیل مزایای متعدد برای تمرین های مختلف پیشنهاد میشوند. وقتی که از کش استقامتی استفاده میکنید، تعادل شما بهبود می یابد و گروهی از ماهیچه ها به صورت جداگانه تقویت میشوند. همچنین از بروز صدمات جلوگیری میکند و بوسیله آن میتوانید به تدریج و بصورت فزاینده خود را به چالش بکشید. حتی میتوانید این وسیله را همراه خود به سفر ببرید. با استفاده از این وسیله میتوانید یک تنوع عالی در تمرین خود بدهید.

بیشترین بهره را از تمرین با کش بدنسازی ببرید

حالا که متقاعد شدید چرا کش بدنسازی باید جزئی از تمرینات شما باشد، باید نکاتی را هم در مورد خریدن و استفاده شان بدانید. باندهای مقاومتی رنگ های متنوعی دارند که بیانگر میزان مقاومتی است که ایجاد می کنند؛ زرد، کمترین مقاومت را دارد و با ادامه ی تیره شدن رنگ ها، باند سیاه، بیشترین مقاومت را ایجاد می کند.

بهترین کار این است که با کمترین مقاومت شروع کنید و تدریجا آن را افزایش دهید. شاید هم بخواهید باندهایی با مقاومت های گوناگون داشته باشید. تمرین هایی هستند که می توانید آنها را با مقاومت های مختلف انجام دهید، پس می توانید به خریدن ِ بیشتر از یک باند مقاومتی هم فکر کنید. مطمئن باشید از تمرین کردن با این باندها لذت خواهید برد.

 همچنین نیازی نیست که نگران پیدا کردن باشگاه برای انجام تمرین منظم و جست و خیز روزانه خود باشید. آسوده خاطر باشید که با این کش میتوانید در هرکجا، حتی روی زمین در اتاق هتل تمرین کنید.
در مجموع کش استقامتی به عنوان وسیله ای با طیف گسترده ای از مزایا پیشنهاد میشود. با این وسیله میتوانید تمرینات متنوعی انجام دهید و همه ی ماهیچه ها را بصورت جداگانه تقویت کنید.
اگر صدمه دیده اید، استفاده از این وسیله میتواند بی خطر ترین راه برای تمرین کردن باشد. بوسیله ی این کش میتوانید حتی در سفر هم به تمرینات منظم خود ادامه دهید.

 

فروشگاه جیم , بهترین قیمت برای خرید کش تمرین را به شما ارایه می دهد .